Har precis köpt en Raspberry Pi, Tellstick Duo och några Nexa självlärande pluggar. Har fått allting upp och rulla tillsammans med HomeAutomation, har även testat TellProx men HomeAutomation verkar vettigast även om jag just nu bara kört det i en timme och med 3 Nexa pluggar

Några nybörjarfrågor som jag har försökt söka men inte riktigt hittat ett bra svar på.
Första är huskoden som man anger i tellstick.conf, är det bara att hitta på en sådan eller hur tar man reda på vilken kod som ska vara där? Jag skrev in "1232323" på den jag provat på nu och det fungerade ju.
Om jag vill sätta några tempgivare i några rum inne, vilken ska jag satsa på då? Jag behöver egentligen inte kunna se temperaturen på givaren utan bara jag får in det i HomeAutomation.
Det går "bara" att konfiguerar 16st enheter totalt med Tellsticken? Tänkte det drar ju iväg ganska snabbt i pluggar och kontakter för taklampor och givare etc, går det att ha fler än 16 på något sätt?
Om jag vill kunna ta emot signal till HomeAutomation och köra något typ av script när någon ringer på dörrklockan, vilken Nexa dörrklocka bör jag satsa på då? Såg att det fanns två olika men kanske inte har någon betydelse?