Hej på er...
Jag vänder mig till användare av nya TellStick Net2.....eller i övrigt kunniga..
Har flera samma problem eller är det bara jag?
Jag har akuta problem med tidsstyrda eventhändelser och schemalagda styrningar av enheter i min nya TellStick Net v2. Eventen senareläggs upp till en timme per dag, efter några dar blir det flera timmar.
I samma nätverk har jag tidigare haft en TellStick Net "Classic" utan några som helst problem.
Supporten har konstaterat att min enhet inte tidsuppdateras, och man har då korrigerat den manuellt, men efter en dag får jag samma problem.
Den snabba och mycket hjälpsamma supporten har nu skickat en ny Net v2 för att testa med, men det är samma resultat...
Såg ett inlägg här i forumet ett liknande problem "Osynkad klocka i Znet v1" där en ändring i Bredbandsbolaget brandvägg löste det....
Själv har jag mobilt bredband ifrån 3 med en Dovadorouter och frågan är om det ska justeras något i här...?
Med tanke på min tidigare TellStick Net "Classic" och min nya Net v2 verkar detta hantera på olika sätt...
Sedan kan jag undra om inte enheten har en klocka som borde klara sig själv utan uppdatering utifrån alltför ofta, med tanke på att en Net v2 faktiskt ska klara sig utan internet.
Jag kan köpa att kanske ändra nå´t i min brandvägg, frågan är bara hur/var..
Någon mer som upplever klockproblem med nya TellStick Net v2
Moderator: Telldus
Re: Någon mer som upplever klockproblem med nya TellStick Ne
Har du rätt tidszon inställd?
Re: Någon mer som upplever klockproblem med nya TellStick Ne
Har nu lusläst det andra fallet med osynkad klocka..... Ändringarna verkar ha gjorts i TellSticken, inte i brandväggen....
/Mason