Hej.
Jag har fått ett erbjudande från Telldus att man kan köpa en ZNet Lite ver 1 för att komplettera
sin Tellstick Net via deras webshop.
Frågor/funderingar.
* Är det någon som har testat denna kombinationen? Erfarenheter?
* Kommer mina enheter och schema fortfarande ligga kvar hos Telldus?
Jag vill få mina enheter att fungera även om jag saknar internetuppkoppling.
* Och till sist, varför skall jag använda ZNet överhuvudtaget? Jag använder min Tellstick Net
mest till att styra och tända lampor plus termometrar och någon magnetkontakt.
Jag tycker det fungerar hyfsat bra med vissa undantag ibland. Jag bytte ut antennen till
en Magnetantenn ISM 433 MHz 3 dBi från Kjell & Co och fick bättre mottagning och flexiblare
placering.
Hälsningar
Michael
Telldus | Julens bästa deal
Moderator: Telldus
Re: Telldus | Julens bästa deal
Alla dina scheman osv kommer ligga kvar, fast om du vill nyttja lokal körning (utan internet) måste du flytta över dina scheman/händelser till Znet enheten. Tänk på dock att Znet v1 endast kan skicka 433 signaler, INTE ta emot värden t.ex. från sensorer.
Har du behov av att köra Z-wave enheter? Om inte så känns det bortkastat, då kan du lika gärna satsa på en Tellstick NET v2, där får du lokal körning precis som i Znet fast även med mottagning för 433 också. Enda skillnaden är Z-wave stödet.
Har du behov av att köra Z-wave enheter? Om inte så känns det bortkastat, då kan du lika gärna satsa på en Tellstick NET v2, där får du lokal körning precis som i Znet fast även med mottagning för 433 också. Enda skillnaden är Z-wave stödet.