Nexa signalförstärkare och Tellstick Net?

Moderator: Telldus

Post Reply
Dargosch

Nexa signalförstärkare och Tellstick Net?

Post by Dargosch »

Hej,

Kommer med en potentiellt dum fråga här. Har köpt en Telldus Net (äldre modellen, inte den nyaste) och behöver bara lite förstärkning på signalen för att nå fram dit jag vill. Styrning av brytaren långt bort ska vara möjlig med hjälp av Tellstick Net och en exa tryckknapp på väggen.
http://www.nexa.se/vara-produkter/syste ... ndare/lwst (2-kanal).

Så jag skaffade en Nexa signalförstärkare. Att koppla de två knapparna på den tvåkanalliåa sändaren verkar enkelt (även om man inte får någon feedback på att det har fungerat tycker jag). Men, hur gör jag med Tellstick Net?

Vänliga hälsningar,

Fredrik Karlsson
etompau

Re: Nexa signalförstärkare och Tellstick Net?

Post by etompau »

Antar att du vill förlänga signalen från din Tellstick Net till en brytare.
Du får då lägga upp din brytare som en ny enhet i Telldus Live, därefter lära upp mottagaren samt även lära upp signalförstärkaren med den unika koden du får från Telldus Live.

Din Tellstick skickar sänder sedan ut koden, som uppfångas av förstärkaren som sedan återsänder den till din mottagare.
Dargosch

Post by Dargosch »

etompau wrote:därefter lära upp mottagaren samt även lära upp signalförstärkaren med den unika koden du får från Telldus Live.
Ok, tack! Men, jag känner mig dum som frågar - hur gör jag detta då? Rent praktiskt?

Nu har jag kopplat tellstick mot brytare. Hur överför jag den koden till förstärkaren?
etompau

Post by etompau »

På baksidan av förstärkaren, under batterilocket, finns en upplärningsknapp, tryck på den, sedan trycker på du "lär upp-knappen" i Telldus Live. för den enhet du vill utöka räckvidden för.
När förstärkaren har lärt sig koden, så blinkar dess lysdiod två gånger.

http://www.nexa.se/wp-content/uploads/2 ... isning.pdf
Post Reply