Tempgivare får inte kontakt med Telldus Center

Moderator: Telldus

Post Reply
highfly220

Tempgivare får inte kontakt med Telldus Center

Post by highfly220 »

Jag har sen tidigare 7 strömbrytare kopplade till min Tellstick Net och har nu köpt en Proove TSS320 termometer/hygrometer och försöker ansluta den men får ingen kontakt med Telldus Center i datorn som Tellsticken sitter i.
Har provat alla kanaler på Prooven och tagit i och ur batterierna för att den ska skicka nya signaler till Tellsticken men det händer inget.
Jag provade också att försöka lägga till en ny enhet och letade i urvalslistan för Prooves grejor där man kan markera vilken typ av enhet det är, men där fanns inga sensorer med.
Har också senaste uppdateringen för Telldus center och senaste firmware för min Tellstick.

Eller är det så att den här sensorn bara funkar med med Telldus live?

/Lasse
etompau

Re: Tempgivare får inte kontakt med Telldus Center

Post by etompau »

Tellstick Net ska användas med Telldus molntjänst "Live. Det är säkert därför du har problem med dina givare.
Normalt så kommer givarna automatiskt upp, och ska alltså inte manuellt läggas till.

Please note that TellStick Net is not compatible with TelldusCenter and must be used using our online service Telldus Live!
highfly220

Re: Tempgivare får inte kontakt med Telldus Center

Post by highfly220 »

Tack för infon!
Jag har provat lite med Telldus Live också men ska prova lite mer seriöst nästa gång.
Post Reply