Nexa NEYC-3 problem

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas

Nexa NEYC-3 problem

Post by tjabas »

Hej!

jag har ett 10-15 tal med dessa Nexa NEYC-3, i vårat hus, dessa fungerar väl egentligen ganska bra, men vid strömavbrott så löper dessa amok, dom fungerar tydligen så att för att starta inlärning, så ska dom pluggas i väggen och då startar inlärningen i 5 sekunder, detta ser man när lampan på pucken blinkar, sedan så har jag även andra trådlösa enheter som tydligen sänder ut signaler när strömmen kommer tillbaks, givetvis så paras ju dessa direkt efter ett strömavbrott, detta skapar rejält med problem då man helt plötsligt startar alla saker med en och samma knapp när man försöker tex. tända en lampa.

går det att undvika att dessa nexa puckar hamnar i inlärnings läge vid ett strömavbrott?
tjabas

Re: Nexa NEYC-3 problem

Post by tjabas »

Är dessa pluggar bättre? Nexa EYCR-2300

för att aktivera dessa så måste en knapp hållas in, då kan inte en ofrivillig inlärning ske.

hur är kvalitén annars på dessa?
krambriw

Re: Nexa NEYC-3 problem

Post by krambriw »

Nexa EYCR-2300 har jag ca 6 stycken av, dom fungerar bra tycker jag men är ju betydligt dyrare än NEYC-3. Annars är jag också väldigt nöjd med dom billiga Anslut från Jula
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... re-408084/ Men dom klarar bara 1000 W och det kanske inte räcker?
Post Reply