Hej!
jag har en duo och använder mig av eventghost, jag har ett nexa skymningsrelä som styr vissa lampor i huset, detta styrs via evenghost, problemet är att ganska ofta missar systemet att tända och släcka lampor, kollar man på tellsticken så blinkar den inte alltid vid på eller avslag, kan det vara eventghost som bråkar?
går det att justera detta på något sätt i eventghost?
jag går även i funderingarna på att skaffa switchking, är detta ett mera pålitligt program?
tellstick duo och eventghost missar kommando
Moderator: Telldus
Re: tellstick duo och eventghost missar kommando
Alltså, när det gäller funktionen så misstänker jag att du eventuellt kan ha ett timing-problem...
När signalen kommer från ditt skymmningsrelä så kan det vara så att EventGhost är för snabb med att skicka på TellStickDuo´n ett styrkommando, den behöver en liten andningspaus. Testa med att lägga in en liten 'wait' på type en sekund högst upp i makrona som skickar tänd/släck kommandona
Likadant om du vill styra många lampor "samtidigt" så måste du lägga styrningarna sekvensiellt med en liten paus mellan varje. Skickar du på Duo'n många kommandon samtidigt så går det inte så bra.
SwitchKing? Tja, det är väl inget att hoppa på i dagsläget om man inte har gjort det redan, dom har tyvärr aviserat att dom lägger ner vidareutvecklingen
När signalen kommer från ditt skymmningsrelä så kan det vara så att EventGhost är för snabb med att skicka på TellStickDuo´n ett styrkommando, den behöver en liten andningspaus. Testa med att lägga in en liten 'wait' på type en sekund högst upp i makrona som skickar tänd/släck kommandona
Likadant om du vill styra många lampor "samtidigt" så måste du lägga styrningarna sekvensiellt med en liten paus mellan varje. Skickar du på Duo'n många kommandon samtidigt så går det inte så bra.
SwitchKing? Tja, det är väl inget att hoppa på i dagsläget om man inte har gjort det redan, dom har tyvärr aviserat att dom lägger ner vidareutvecklingen