Jag köpte ett ''startup kit medium'' proove från kjell & company igår, där ingår 2 self learning on/off strömbrytare, 1 self learning on/off dimmer, en fjärrkontroll och en tellstick net.
Efter jag registrerat och aktiverat sakerna så ska jag lägga till strömbrytarna. Tellsticken är mitt i rummet, i en liten 1:a, och strömbrytarna är max 4 meter ifrån de, och allt går bra.
En till fönsterlampa, en till fläkten och en till en led list bakom tv:n.
Men när jag slår igång från Telldus Live så reagerar de bara ibland, då de reagerar tar det ca 30 sek till en minut.
Jag ringde då kundservice och de sa att jag skulle byta ut den och få en ny tellstick, så jag gjorde det men det är precis samma fel.
Vet inte alls vad det är för fel men det fungerar inte som det ska.
Hjälp!
Går segt eller inte alls
Moderator: Telldus
Re: Går segt eller inte alls
En kort fördröjning på kanske 1 sekund är normalt, 30 sekunder, ja då är det något knas.
Börja med att titta på din Net när du skickar till eller från, den lyser rött när signalen skickas ut. Kommer ljusindikeringen i princip direkt så vet du att den skickar sin signal.
Annars är detta inget som jag har upplevt eller hört talas om. Räckviddsproblem kan förekomma men då uppstår det inte någon fördröjning på 30 sekunder utan då reagerar mottagen helt enkelt inte.
Börja med att titta på din Net när du skickar till eller från, den lyser rött när signalen skickas ut. Kommer ljusindikeringen i princip direkt så vet du att den skickar sin signal.
Annars är detta inget som jag har upplevt eller hört talas om. Räckviddsproblem kan förekomma men då uppstår det inte någon fördröjning på 30 sekunder utan då reagerar mottagen helt enkelt inte.
-
Märker nu hur mitt internet inte alls går, kollade på bredbandskollen för 2 månader sen, då hade jag så den både tog emot och skickade ut 95mbit/s, nu är den alltså nere på 3mbit/s.
Där har vi nog felet!
Där har vi nog felet!
-
Testade starta om routern, nu skickar den ut och tar emot uppe i 90mbit/s men inte så funkar det heller. Fjärrkontrollern har aldrig heller fungerat förresten.
1. Har du "lärt upp" dina mottagare -fungerade det utan någon fördröjning?
2. Kan du se att Net blinkar rött när du skickar till/från Live och webben. och då utan fördröjning?
Några 90Mb/s är inget krav för korrekt funktion för en Net.
2. Kan du se att Net blinkar rött när du skickar till/från Live och webben. och då utan fördröjning?
Några 90Mb/s är inget krav för korrekt funktion för en Net.