programering
Moderator: Telldus
-
programering
jag har problem med att hitta mina nexa mottagare
Re: programering
Försök att ge en lite mer utförlig felbeskrivning.
Vad har du för grejor, och vad är det som inte fungerar?
Vad har du för grejor, och vad är det som inte fungerar?
-
Tellsticknet. nexa dimmer EYCR- 250, inbygg.mot. LCMR-1000, fjärrst.bryt. PB3 har provat dessa 3. men får ingen kontakt.
Är det en helt ny installation du håller på med, i så fall kan det vara ett hårdvarufel på din Net.
Annars lägger du upp dina enheter, väljer typ, anger ett namn och sparar enheten, sedan trycker du kort på mottagarens inlärningsknapp så att lysdioden börjar blinka. Då trycker du på "lär upp-knappen"", din Net blinkar med rött sken och mottagaren kvitterar upplärningen med två blink/knäpp i reläet.
Detta under förutsättning att mottagarens minne inte är fullt och att den finns inom räckvidd för sändaren i Tellstick Net.
Annars lägger du upp dina enheter, väljer typ, anger ett namn och sparar enheten, sedan trycker du kort på mottagarens inlärningsknapp så att lysdioden börjar blinka. Då trycker du på "lär upp-knappen"", din Net blinkar med rött sken och mottagaren kvitterar upplärningen med två blink/knäpp i reläet.
Detta under förutsättning att mottagarens minne inte är fullt och att den finns inom räckvidd för sändaren i Tellstick Net.
-
köpte den igår. har fått igång en nexa EYCR-250. sen försökte jag idag med resten av mottagarna men ingen reaktion.
Om din Net nu fungerar korrekt med EYCR-250 så ska de andra mottagarna också fungera, tycker jag.
Prova med att tömma minnet i en icke fungerande mottagare och gör om upplärningen.
Prova med att tömma minnet i en icke fungerande mottagare och gör om upplärningen.
-
provade men en mottagare som jag köpte igår me. men den fungerar inte heller.mottagarna blinkar men tellstick blinkar inte.
Om din Net inte blink med rött sken när du trycker på "Lär upp", så är där något fel.
Vad händer om du trycker lamp-ikonen för att exempelvis tända eller släcka, ser du då att din Net blinkar till med rött sken?
Vad händer om du trycker lamp-ikonen för att exempelvis tända eller släcka, ser du då att din Net blinkar till med rött sken?
-
den mottagaren som jag lyckades med blinkar Net rött. och tänder o släcker lampan.
dom andra så blinkar Net me. men händer inget.
kan det ha o göra med att jag har gjort en händelse på den fungerande?
dom andra så blinkar Net me. men händer inget.
kan det ha o göra med att jag har gjort en händelse på den fungerande?
Jag skulle råda dig till att först lägga upp dina mottagare och koda upp dom, samt testa att allt går som det ska, dvs tillförlitliga till och frånslag. Sedan kan du börja "trixa" runt med händelsestyrning mm.
För fler råd ,får du beskriva hur du har programmerat ditt system.
För fler råd ,får du beskriva hur du har programmerat ditt system.
-
jag provar me de. hör av mig hur de går. tack för att du ville diskutera problemet me mig.
-
Net blinkar ej när jag trycker scan remote.
Skanna fjärrkontroll (Scan remote) använder du när du önskar läsa IN en unik huskod från en fjärrkontroll. Blanda inte samman denna funktion med att lära upp en mottagare.
Tellstcik Net blinkar blått när den tar emot signaler från ex fjärrkontroll eller en termometergivare.
Tellstcik Net blinkar blått när den tar emot signaler från ex fjärrkontroll eller en termometergivare.
-
OK. Men hur läser man in en mottagare.
haghultaren:
-Har du lært opp en mottaker med fjernkontroll og fått den til å virke?
-Kommer du til å bruke både fjernkontroll og tellstick for å styre mottakern?
Svaret på disse spørsmålene avgjør hva som er smartest å gjøre videre.
-Har du lært opp en mottaker med fjernkontroll og fått den til å virke?
-Kommer du til å bruke både fjernkontroll og tellstick for å styre mottakern?
Svaret på disse spørsmålene avgjør hva som er smartest å gjøre videre.