Larm vid strömavbrott
Moderator: Telldus
Larm vid strömavbrott
Någon som har någon ide´om hur man kan få ett larm när strömmen har gått? Kanske ett mail när Tellsticken är offline, och ett när den är online igen. Någon som en lösning på detta? Eller någon annan ide?
Re: Larm vid strömavbrott
Det finns en ticket på något liknade hos Telldus sedan 8 månader: http://developer.telldus.com/ticket/349
Kanske dyker funktionen upp så småningom.
Om du ska få en indikering vid strömavbrott skulle jag kunna tänka mig att det behövs något fristående GSM-baserat system för att lösa detta.
Kanske dyker funktionen upp så småningom.
Om du ska få en indikering vid strömavbrott skulle jag kunna tänka mig att det behövs något fristående GSM-baserat system för att lösa detta.
-
Re: Larm vid strömavbrott
Ganska enkelt att fixa, MEN kräver en behörig elektriker då du måste in i elcentralen och grotta lite.
Om du monterar en underspänningsutlösare och en WBT-912 så kommer du få en trigger när strömmen går.
Och kör du router och Telldus.net via en UPS så kommer det fungera även vid strömavbrott.
Vill du få en indikering snabbt via ex. mejl så är det Live Pro som gäller.
Om du monterar en underspänningsutlösare och en WBT-912 så kommer du få en trigger när strömmen går.
Och kör du router och Telldus.net via en UPS så kommer det fungera även vid strömavbrott.
Vill du få en indikering snabbt via ex. mejl så är det Live Pro som gäller.