Hei,
Jeg har nylig gått over fra Nexa Gateway til Telldus Net.
Jeg har fått lagt til alle mine on/off brytere og dimmere uten problemer.
Men hvordan kan jeg lage en sekvens som gjør ullike ting (slik jeg hadde på Nexa appen).
La oss si jeg ønsker å klikke på "Kveld". Da skal alle dimmere i stuen dimme ned til 60%, mens on/off brytere på kjøkken skal slås av.
Er dette mulig?
Jeg laget en gruppe der jeg la alle brytere for stue og kjøkken under, men da ville ikke de 2 on/off bryterne for kjøkken som ligger i denne gruppen slås av når jeg eks dimmet ned til 60%......
Utføre en seksvens
Moderator: Telldus
Re: Utføre en seksvens
Lag en gruppe for brytere, og en for dimmere. Når du kjører et event, lar du den ha to hendelser (utganger). En er brytere til av, og en er dimmere til 60%.
Laget 2 grupper.
1 med "Stue - Dimmere" og 1 med "Kjøkken brytere".
Men usikker på hva du mener med kjøre events?
Jeg kan legge til Event under "My Events" på Live kontoen.
Men hva velger jeg for Trigger, Condition, Action??
Og hvordan får jeg kjørt en slik Event fra web / app etterpå?
Ingves wrote:Laget 2 grupper.
Opprett en logisk "dummy" bryter under "my devices". Denne bryteren skal ikke være en fysisk bryter.
Lag et event under "my events", som du kaller Kveld.
Trigger i denne eventen er den logiske bryteren du nettopp opprettet.
Du må trekke symbolet for bryter opp i feltet som er rett under trigger. Det er symbolet helt til venstre. Da får du valget for hvilken bryter, og hvilken tilstand den må ha.
"Action" blir begge de to gruppene du opprettet. Dra symbolet for bryter opp i feltet under "action." Velg rett gruppe. Gjør det samme med den andre gruppen. Da skal du ha to symboler i feltet under Action.
Nå skal du få slått av, og dimmet som du ønsker. Hvis du vil slå alt sammen på, eller endre lysstyrke, lager du et nytt event med en ny logisk bryter.
Hvis du i tillegg vil styre med en sender som du har på veggen, må denne låses til den logiske bryteren. Det kan vi ta etterpå.
Det med Dummy bryter løste alle mine problemer 
Tusen takk!

Tusen takk!
Mulig et dumt spørsmål, men hvordan opprette en dummy-enhet under My Devices?
Denne skal ikke være fysisk, skrivr "tronde", men det er kun navngitte som kan velges....
Denne skal ikke være fysisk, skrivr "tronde", men det er kun navngitte som kan velges....
På samme måde som du opretter en almindlig device. Velg exempelvis Nexa self learning on/off, sedan "Skanna in" huskoden fra din sändare (magnetkontakt/IR/väggsändare etc). Nu kan du bruge dummy enhedens logiska nivå (0/1) i dine Events.raag wrote:Mulig et dumt spørsmål, men hvordan opprette en dummy-enhet under My Devices?
Takker, det vil si at jeg bør velge en type kontakt jeg ikke har? Nexa on/off self learning har jeg flere av!etompau wrote:På samme måde som du opretter en almindlig device. Velg exempelvis Nexa self learning on/off, sedan "Skanna in" huskoden fra din sändare (magnetkontakt/IR/väggsändare etc). Nu kan du bruge dummy enhedens logiska nivå (0/1) i dine Events.raag wrote:Mulig et dumt spørsmål, men hvordan opprette en dummy-enhet under My Devices?
Du velger fabrikat efter typ af sendare du önsger bruge i et event, eller om du kun ska aktivera et event fra web/app då har det ikke noen betydlese vilken typ af mottagare du velger.
Detta har ikke noen relation til dina existerande brytare.
Detta har ikke noen relation til dina existerande brytare.
Hei, takker så mye for hjelpen, fungerte utmerket.