Hej!
Jag har Telldus net och köpte nu in Nexa LMDT-810.
Den reagerar på rörelse och tänder min fjärrströmbrytare, men den släcker inte den efter tid? Har den just nu inställd manuelt till 5sekunder på rörelsesesorn. I loggen så ser det såhär ut på rörelsesensorn:
14-09-15 23:04:31Incoming signal (av)
14-09-15 23:03:34Incoming signal (På)
14-09-15 23:02:32Incoming signal (av)
14-09-15 23:01:35Incoming signal (på)
Vad har jag missat?
Nexa LMDT-810 släcker inte lampan efter tid?
Moderator: Telldus
Re: Nexa LMDT-810 släcker inte lampan efter tid?
Ingen som har några tips?
I loggen till fjärrbrytaren som ska tändas och sedan släckas efter tid så står det bara såhär:
14-09-25 21:42:16Event
14-09-25 21:39:26Event
14-09-25 21:37:54Event
14-09-25 21:36:44Event
Ser inte ut som att den får nån släck signal från rörelse sensorn?
Snälla hjälp mig! Irriterar mig som satan... :/
I loggen till fjärrbrytaren som ska tändas och sedan släckas efter tid så står det bara såhär:
14-09-25 21:42:16Event
14-09-25 21:39:26Event
14-09-25 21:37:54Event
14-09-25 21:36:44Event
Ser inte ut som att den får nån släck signal från rörelse sensorn?
Snälla hjälp mig! Irriterar mig som satan... :/
Från din beskrivning ser det ut som du kör signalerna från rörelsedet. via händelsestyrning (event), då måste du ha två event, ett för tillslag och ett för frånslag. Har du gjort så?
Sedan är där en fördröjning på 30 sekunder innan ett nytt event kan köras (om du inte har Pro-versionen). Så du kanske ska prova med att ändra inställningen i din rörelsedet. så att inte frånsignalen skickas efter 5 sekunder.
Sedan är där en fördröjning på 30 sekunder innan ett nytt event kan köras (om du inte har Pro-versionen). Så du kanske ska prova med att ändra inställningen i din rörelsedet. så att inte frånsignalen skickas efter 5 sekunder.
Hej och tack för svar! 
Ja det stämmer att jag har ett event på tillslag, men hur lägger jag in ett event för frånslag baserat på att den ska stänga av sig en viss tid efter tillslag??
Mvh
Daniel

Ja det stämmer att jag har ett event på tillslag, men hur lägger jag in ett event för frånslag baserat på att den ska stänga av sig en viss tid efter tillslag??
Mvh
Daniel
Antingen får du använda timern i rörelsedetektorn, eller nyttja fördröjningsfunktionen i händelsestyrningen, detta kräver dock ett Pro- abonnemag.
etompau wrote:Antingen får du använda timern i rörelsedetektorn, eller nyttja fördröjningsfunktionen i händelsestyrningen, detta kräver dock ett Pro- abonnemag.
Om jag skulle börja betala för pro och använda det för att den efter en viss tid ska stänga av sig igen, hur skulle jag isåfall lägga in det i event?

Utan att jag själv har testat det skulle jag säga att du får lägga upp en händelse som triggas av detektorns från-signal, och sedan under avancerade inställningar, ange ett fördröjningsvärde i sekunder innan händelsen aktiveras (en från-signal skickas).
Okej, då har jag betalt för en månads pro och lagt in en delay på 120 sek från att den mottar en off signal från rörelsedetektorn.
Ska bli kul att testa när jag kommer hem från jobbet!
Ska bli kul att testa när jag kommer hem från jobbet!