Hej!
Jag köpte Tellstick Live Pro idag, så att jag kan skicka email vid events.
Jag har en Nexa LMDT-810 rörelsevakt samt en uttagsmottagare (proove IP44-varianten som man får med Tellstick-paketet, samt har även testat med vanliga proove on/off-varianten som också medföljer).
Eftersom rörelsevakten inte själv kan trigga ett event direkt till tellstick, som i sin tur kan skicka email, så är tanken att rörelsevakten ska trigga en uttagsmottagare som i sin tur ska skicka email när denna triggas. Alltså RÖRELSEVAKT -> UTTAGSMOTTAGARE -> TS Live Pro email event.
Det fungerar inte. När rörelsevakten triggas, triggas också uttagsmottagaren, men inget mail skickas. Däremot ifall jag triggar uttagsmottagaren direkt från telefon-appen så skickas ett mail.
Vad gör jag för fel? Eller finns det inga sätt att skicka mail när rörelsevakten triggas?
Tack på förhand!
Inga email skickas på trigger av rörelsevakt
Moderator: Telldus
Re: Inga email skickas på trigger av rörelsevakt
Låter skumt. Borde inte vara något problem. Har du lagt upp rörelsevakten som en självlärande enhet och sedan läst in dess huskod? Har du gjort detta på rätt sätt, ska du kunna se hur statusen ändras i Live (lampikon tänds och släcks) och sedan använda enheten som en trigger i Event och där skicka email mm mm.
Re: Inga email skickas på trigger av rörelsevakt
Du har helt rätt. Det var bara jag som inte trodde att det gick att lägga till rörelsevakten som en självlärande enhet!
Jag lade till den som Nexa self learning on/off och nu fungerar det alldeles ypperligt, dessutom utan behovet av extra mottagare
Tack för hjälpen!

Jag lade till den som Nexa self learning on/off och nu fungerar det alldeles ypperligt, dessutom utan behovet av extra mottagare

Tack för hjälpen!