Hej.
Jag skulle behöva lite hjälp från detta forum angående en fundering.
Hur får jag en Tellstick Net (v16) och en Proove Digital Fjärkontroll (310010) att fungera ihop?
Under Telldus Live Pro (my devieses) så har jag ett antal fjärrströmbrytare. Jag vill nu kunna
hantera dessa med fjärrkontrollen och dess sk "unit".
Ex: fjärrströmbrytare1 skall paras ihop med fjärrkontrollens unit 1 osv. Oavsett hur jag
styr min fjärrströmbrytare, så vill jag kunna se aktuell status under "my deviese", on/off.
Jag tar tacksam emot hur jag gör och även förslag på användningsområden för
Tellstick Net plus fjärrkontroll.
Hälsningar
Mikael
Tellstick Net (v16) + Proove Digital Fjärkontroll (310010)
Moderator: Telldus
Re: Tellstick Net (v16) + Proove Digital Fjärkontroll (3100
Ska du samköra en fjärrkontroll och Telldus Live så måste du läsa in (scan remote) huskoden från din fjärrkontroll.
1. Radera minnet i din fjärrströmbrytare (se manual)
2. I menyn "My devices" aktiverar du "scan remote" för aktuell fjärrströmbrytare.
3. Tryck på önskad knapp på fjärrkontrollen, du ska då se att house code uppdateras med fjärrkontrollens kod, Spara ändringen.
4. Lär upp fjärrströmbrytaren med den inlästa koden.
Nu kan du styra din brytare från Live och fjärrkontroll och korrekt status visas i Telldus Live.
Edit, OK ser att det är en timerfjärr du har. I sak ändrar det inget av det jag skrev, men jag skulle råda dig att glömma bort timer-funktionen i fjärrkontrollen. Du har alla möjligheter att tidsstyra i schemaläggaren i Live, på ett mycket smidigare och bättre sätt än i din fjärrkontroll. Jag hade själv några sådan kontroller, men de är sedan länge skrotade och ersatta med schemaläggningsfunktionen i Live.
1. Radera minnet i din fjärrströmbrytare (se manual)
2. I menyn "My devices" aktiverar du "scan remote" för aktuell fjärrströmbrytare.
3. Tryck på önskad knapp på fjärrkontrollen, du ska då se att house code uppdateras med fjärrkontrollens kod, Spara ändringen.
4. Lär upp fjärrströmbrytaren med den inlästa koden.
Nu kan du styra din brytare från Live och fjärrkontroll och korrekt status visas i Telldus Live.
Edit, OK ser att det är en timerfjärr du har. I sak ändrar det inget av det jag skrev, men jag skulle råda dig att glömma bort timer-funktionen i fjärrkontrollen. Du har alla möjligheter att tidsstyra i schemaläggaren i Live, på ett mycket smidigare och bättre sätt än i din fjärrkontroll. Jag hade själv några sådan kontroller, men de är sedan länge skrotade och ersatta med schemaläggningsfunktionen i Live.
Re: Tellstick Net (v16) + Proove Digital Fjärkontroll (3100
Hej.
Tack för instruktionen.
Jag skall prova detta snarast.
//Mikael
Tack för instruktionen.

Jag skall prova detta snarast.
//Mikael