Hei!
For å teste event har jeg forsøkt å legge en trigger slik at når en device endres til "on" så skal en annen device slåes av. Dette skjer ikke. Jeg har forsøkt å legge til et tidspunkt som trigger og det fungerer helt fint.
Min setup er at jeg har en Tellstick net, og en plugin-kontakt knyttet opp. Jeg kan styre den kontakten helt fint via web og app og status oppdaterer seg på websiden. Jeg har en fjernkontroll som slår av og på kontakten, status på websiden oppdateres også når jeg bruker den.
MEN Eventet mitt fyrer ikke, hverken når jeg bruker on/off på Telldus Live siden, app'en eller fjernkontrollen. Noen som vet hva jeg gjør galt?
Kan man bruke Event på denne måten?
Moderator: Telldus
Re: Kan man bruke Event på denne måten?
Hmmm, ....
Når du benytter en fjernkontroll, da vil ikke TelldusNet/Live reagere.
Det finnes ingen tilbakemelding fra brytere til Telldus.
Pr.dd er det kun signaler fra temperatur/fukt sensorer som Telldus kan lese/oppfatte.
Når du utfører kommando fra TelldusLive eller via et event, da kan den utløse et annet event.
-Det andre eventet: Velg under Triggers og helt til venstre. (Execute this event...)
-Sjekk at du har valgt rett Device. Du må ha ett event for On og ett for Off.
-Opprett en Action: For test pleier jeg bare å la eventet sende en mail.
Fungerer fint hos meg.
Når du benytter en fjernkontroll, da vil ikke TelldusNet/Live reagere.
Det finnes ingen tilbakemelding fra brytere til Telldus.
Pr.dd er det kun signaler fra temperatur/fukt sensorer som Telldus kan lese/oppfatte.
Når du utfører kommando fra TelldusLive eller via et event, da kan den utløse et annet event.
-Det andre eventet: Velg under Triggers og helt til venstre. (Execute this event...)
-Sjekk at du har valgt rett Device. Du må ha ett event for On og ett for Off.
-Opprett en Action: For test pleier jeg bare å la eventet sende en mail.
Fungerer fint hos meg.
Takk for svar
Tellstick Net kan oppfatte fjernkontrollens signal og det ser jeg ved at "lampen" på Telldus Live web siden endres når jeg trykker på fjernkontrollen så jeg tror den biten fungerer.
Men uansett; i følge det du skriver så burde mitt event fungert når jeg trykker av/på direkte på web-siden i alle fall - noe det altså heller ikke gjør. Når jeg byttet trigger fra "execute when a device set" (den trigger som er helt til venstre) til en tids-styrt trigger så fungerer det. Jeg antar dermed at Actions-delen av eventet fungerer som det skal.
Flere som har noen tips/erfaringer med dette?

Tellstick Net kan oppfatte fjernkontrollens signal og det ser jeg ved at "lampen" på Telldus Live web siden endres når jeg trykker på fjernkontrollen så jeg tror den biten fungerer.
Men uansett; i følge det du skriver så burde mitt event fungert når jeg trykker av/på direkte på web-siden i alle fall - noe det altså heller ikke gjør. Når jeg byttet trigger fra "execute when a device set" (den trigger som er helt til venstre) til en tids-styrt trigger så fungerer det. Jeg antar dermed at Actions-delen av eventet fungerer som det skal.
Flere som har noen tips/erfaringer med dette?
Ja, det fungerer slik hos meg.
Testet nettopp,
fra Live/web, slår bryter av:
Event sender meg en mail når bryteren går av, og i samme event, slår samme bryteren på og sender nok en mail.
Fungerer ok.
Kan ikke helt se hva du kan gjøre feil.
.....
Når du bruker fjernkontrollen, endres status på web?
Jeg får ikke sjekket dette nå.
På en eller annen Telldus webside, står det noe om at det finnes mange muligheter i TelldusNet som egentlig ikke er tatt i bruk.
Dette kan være en av de.
Testet nettopp,
fra Live/web, slår bryter av:
Event sender meg en mail når bryteren går av, og i samme event, slår samme bryteren på og sender nok en mail.
Fungerer ok.
Kan ikke helt se hva du kan gjøre feil.
.....
Når du bruker fjernkontrollen, endres status på web?
Jeg får ikke sjekket dette nå.
På en eller annen Telldus webside, står det noe om at det finnes mange muligheter i TelldusNet som egentlig ikke er tatt i bruk.
Dette kan være en av de.