Hej, jag har nyligen skaffat Tellstick Net och undrar om det är möjligt att definiera en 1-gångs händelse i schemat?
Det skulle vara användbart t.e.x. när man vill att motorvärmaren ska starta vid en udda tid som man inte vill ska repeteras då den händelsen inte behövs mer.
Tacksam för tips!
/Tomme
1-gångs Schema
Moderator: Telldus
Re: 1-gångs Schema
Att köra ett kommando bara en gång är nog inte möjligt. Du får nog manuellt aktivera/deaktivera styrningen
Jag har sett att användare har efterlyst möjlighet att aktivera/deaktivera schema genom händelsestyrning, så vem vet, det kanske dyker upp något.
Ett alternativ är att du använder ett event för start av din motorvärmare, med ett villkor kopplat till en sändare. Då kan du manuellt välja om motorvärmare skall aktiveras på inställd tid mha av sändaren.
Jag har sett att användare har efterlyst möjlighet att aktivera/deaktivera schema genom händelsestyrning, så vem vet, det kanske dyker upp något.
Ett alternativ är att du använder ett event för start av din motorvärmare, med ett villkor kopplat till en sändare. Då kan du manuellt välja om motorvärmare skall aktiveras på inställd tid mha av sändaren.