Temperaturstyring i Telldus Live

Moderator: Telldus

Post Reply
sulfsby

Temperaturstyring i Telldus Live

Post by sulfsby »

:roll: Jeg har en temperatursensor og en gruppe bryterkontakter på hver sin varmovn som styres med Tellstick Net. Ovnene har termostat som jeg setter på 22 grader for normal temperatur. For å spare strøm, ønsker jeg å sette opp events i Telldus Live som gjør følgende:
Nattsenk: Senker temperaturen til 17 grader om natten kl. 23-06 hverdager og 00-07 i helgen.
Dagsenk: Senker temperaturen til 17 grader kl 8-15 hverdager.

Noen forslag til hvordan jeg skal sette opp dette i Telldus Live?
sulfsby

Re: Temperaturstyring i Telldus Live

Post by sulfsby »

Jeg løste det ved å legge de tre bryterne i en gruppe og opprette tre Events:

Nattsenk - Aksjon: Slå av bryterne. Trigges når klokken blir 23 eller 00 eller når temperatueren går over 18 grader. Condition: Klokken er 23-06 og dag er mandag-fredag eller klokken er 00-07 og dag er lørdag, søndag.
Dagsenk - Aksjon: Slå av bryterne. Trigges når klokken blir 08 eller temperaturen går over 18 grader. Condition: Klokken er 08-15 og dag er mandag-fredag
Brytere på - Aksjon: Slå på bryterne. Trigges når klokken blir 06, 07 eller 15 eller temperaturen går under 17 grader.

De to først slår av og holder temperaturen under 18 grader i de angitte tidsrom. Den siste slår på og holder temperaturen over 17 grader i de angitte tidsrom.

Ulempen med denne løsningen er at jeg må endre flere steder hvis jeg vil endre et tidspunkt eller temperatur. Noen bedre forslag? :wave:
Post Reply