jag har precis införskaffat mig en tellstick net och en lmdt-609 från nexa, men jag får inte den att släcka lampan.
vad ska man välja i listan på mottagare det finns ju inget som heter rörelsevakt i listan?
rörelsevakt
Moderator: Telldus
Re: rörelsevakt
Välj en Nexa självlärande on/off-brytare, ange ett passande namn, och därefter aktivera Scan remote. Nu triggar du rörelsevakten så att den sänder en signal, då ser du att fältet House code uppdateras med rörelsevaktens unika kod.
Spara enheten.
Nu kan du nyttja denna fiktiva enhet för att aktivera händelse i Event, där tändning och släckning kan ingå.
Du kan ju även använda rörelsedetektorn helt utanför Tellstick Net om du så önskar.
Spara enheten.
Nu kan du nyttja denna fiktiva enhet för att aktivera händelse i Event, där tändning och släckning kan ingå.
Du kan ju även använda rörelsedetektorn helt utanför Tellstick Net om du så önskar.
ok då är den rätt installerad i alla fall. men när jag skapar ett event att den ska tända en lampa så tänder den lampan som jag valt men hur får jag den att släcka efter en stund igen?
Det finns möjlighet till att sätta en fördröjning innan en händelse aktiveras, Med detta kan du tända och sedan släcka en lampa efter inställd tid.
Inställningen finns under "Advanced settings".
Notera att fördröjningsfunktionen kräver ett Pro-abonnemang av Telldus Live.
Inställningen finns under "Advanced settings".
Notera att fördröjningsfunktionen kräver ett Pro-abonnemang av Telldus Live.
hur skaffar man ett pro abonomang
Om du försöker lägga till någon funktion i Event-menyn (färgmarkerade) som kräver Pro-abonnemang så dyker en dialogruta upp där du kan köpa ditt abonnemang.