Hur kan man kontrollere både från tellstick och fjärrkontrol
Moderator: Telldus
Hur kan man kontrollere både från tellstick och fjärrkontrol
Jeg har Tellstick och Nexa self Learning switch. Hur kan man få båda til att fungera? Jag kan sette på slf Learning for fjärrkontrollen eller telldus men icke båda?
Re: Hur kan man kontrollere både från tellstick och fjärrkon
Jeg er norsk så det er kanskje vanskelig å forstå spørsmålet: hvordan kan man få learn funksjon til å fungere både på tellstick og fjernkontroll?
Det nemmeste er at du programmerare dine mottagare med huskod fra både Tellstcik (Net?) og fra din fjärrkontroll. Då kan du styre mottgaren både fra Tellstick og fjärrkontrollen. Mottagarna har normalt 3 til 6 minnesplatser
En anden lösning er at du scanner in huskoden fra din fjärrkontroll i Telldus Live, då kommer Telldus Live att uppdateras med korrekt status när du bruger fjärrkontrollen.
En anden lösning er at du scanner in huskoden fra din fjärrkontroll i Telldus Live, då kommer Telldus Live att uppdateras med korrekt status när du bruger fjärrkontrollen.
Opprett ny enhet (Nexa self learning). Velg scan remote. Lagre.
Sett mottaker i programmeringsmodus. Trykk learn i Live for den valgte enheten. Nå har du låst fjernkontroll, live og mottaker til samme kode. Live skal oppdatere status (av eller på) for enheten både når du bruker fjernkontrollen og styrer via Live.
Sett mottaker i programmeringsmodus. Trykk learn i Live for den valgte enheten. Nå har du låst fjernkontroll, live og mottaker til samme kode. Live skal oppdatere status (av eller på) for enheten både når du bruker fjernkontrollen og styrer via Live.
Jeg har bare en standard tellstick, den kan ikke motta signaler fra Remote Control
visste ikke det da jeg kjøpte den.. så hvordan kan mottageren "learn" flere sendere?

Lær den opp på en sender av gangen. Nexa støtter typisk seks sendere.jorkus wrote:Jeg har bare en standard tellstick, den kan ikke motta signaler fra Remote Controlvisste ikke det da jeg kjøpte den.. så hvordan kan mottageren "learn" flere sendere?
Hei, et lite "problem" som jeg hadde håpet noen kunne hjelpe med.
Fulgte "tronde" sin veiledning, noe som fungerte perfekt for det jeg var ute etter (har NEYCT-705/Tellstick Net).
Har programmert mottakerne med respektive kanaler, 1,2,..... og kanal G på minneplass 2,
slik at jeg slår av/på alle mottakerne med kanal G.
Så tenkte jeg å programmere en device i Live som fungerer med kanal G.
Når jeg scanner kanal 1 fra NEYCT-705, så får jeg unitcode 1 (de andre gir unitcode 2-16).
Når jeg scanner kanal G fra NEYCT-705, så får jeg samme verdi som over, altså unitcode 1.
Trodde her at jeg skulle får unitcode 17!
Det gjør til at statusen i Live endres på device med unitcode 1 og G samtidig
når kanal 1 eller G trykkes på fjernkontrollen. Dette kan vel ikke stemme?
Fulgte "tronde" sin veiledning, noe som fungerte perfekt for det jeg var ute etter (har NEYCT-705/Tellstick Net).
Har programmert mottakerne med respektive kanaler, 1,2,..... og kanal G på minneplass 2,
slik at jeg slår av/på alle mottakerne med kanal G.
Så tenkte jeg å programmere en device i Live som fungerer med kanal G.
Når jeg scanner kanal 1 fra NEYCT-705, så får jeg unitcode 1 (de andre gir unitcode 2-16).
Når jeg scanner kanal G fra NEYCT-705, så får jeg samme verdi som over, altså unitcode 1.
Trodde her at jeg skulle får unitcode 17!
Det gjør til at statusen i Live endres på device med unitcode 1 og G samtidig
når kanal 1 eller G trykkes på fjernkontrollen. Dette kan vel ikke stemme?