Scheduler inställning

Moderator: Telldus

Post Reply
H4an

Scheduler inställning

Post by H4an »

Hej! Jag satt i går och gjorde några inställningar i Sceduler, men jag är inte riktigt med på hur ni har tänkt :)
Det jag inte är med på är om jag gör följande inställningar:
Varje vecka, Tid: 03:30 Start datum: 19 november 2013
Varje 1 e: vecka, bockar för Mö-Fr, för en enhet som skall slås på.
Kommer enhetn då att slås på vardagar bara denna vecka eller varje vecka framåt?
etompau

Re: Scheduler inställning

Post by etompau »

Kommandot körs på den eller de dagar som du har bockat i, vecka ut och vecka in. Mer komplicerat än så är det inte.
H4an

Post by H4an »

Tack, va bra. Så om jag ändrar "Varje 1 e:vecka" till 6, så körs min inställning i en vecka med 1 1/2 månads mellanrum?
Nexauser

Post by Nexauser »

H4an wrote:Tack, va bra. Så om jag ändrar "Varje 1 e:vecka" till 6, så körs min inställning i en vecka med 1 1/2 månads mellanrum?
Menar du Schedular i Live! för Tellstick Net? Sådana inställningar har jag aldrig haft!
etompau

Post by etompau »

Ja, här föreligger nog ett missförstånd. Scheduler:n i Telldus Live har inga möjligheter till att göra automatiska avbrott i schemaläggningen.
Berätta var du ser dessa inställningar.
H4an

Post by H4an »

När jag installerade Tellstick på datorn så installerades också Shemaläggaren, jag har knske använt fel vokabulär :(
Där finns dessa inställningar:
Varje dag 1-7 :e dag
Varje vecka 1-52 :e vecka och sedan går det att bocka för veckodagarna
Varje månad Dag 1-30 eller Den Första - Fjärde, Sista och Måndag-Söndag i månaden och sedan går det att bocka för vecko dagarna.

Så till ursprungsfrågan, om jag väljer Varje vecka, Tid 15:30, Startdatum den 23 november 2013, Var 1 :e vecka och bockar för Måndag t.o.m. Torsdg. Hur länge kommer då denna händelse att vara? Är det bara under en vecka eller för alltid? Vad händer då om jag väljer Var 6 :e vecka?

Hoppas jag nu har ställt frågan på rätt sätt :)
Nexauser

Post by Nexauser »

H4an wrote:När jag installerade Tellstick på datorn så installerades också Shemaläggaren, jag har knske använt fel vokabulär :(
Där finns dessa inställningar:
Varje dag 1-7 :e dag
Varje vecka 1-52 :e vecka och sedan går det att bocka för veckodagarna
Varje månad Dag 1-30 eller Den Första - Fjärde, Sista och Måndag-Söndag i månaden och sedan går det att bocka för vecko dagarna.

Så till ursprungsfrågan, om jag väljer Varje vecka, Tid 15:30, Startdatum den 23 november 2013, Var 1 :e vecka och bockar för Måndag t.o.m. Torsdg. Hur länge kommer då denna händelse att vara? Är det bara under en vecka eller för alltid? Vad händer då om jag väljer Var 6 :e vecka?

Hoppas jag nu har ställt frågan på rätt sätt :)
Vilken Tellstick har du?
Är det NET eller DUO.
Det jag använder är NET och med den Schedular som finns i Live men där finns inte det du pratar om.
Om du kör en DUO så kan du förhoppningsvis få svar av DUO användare.
H4an

Post by H4an »

Den som bara heter Tellstick (varesig Duo eller Net
Post Reply