Proove dimmer Proove - TSR101

Moderator: Telldus

Post Reply
kennidos

Proove dimmer Proove - TSR101

Post by kennidos »

Hei! Nordmann her :)

Har kjøpt en pakke med controll you home. Har fulgte det med blant annet tellstick net, 2 stk av og på dimmere fra proove(som fungerer) og en dimmer Proove - TSR101.
Sleit lenge med å få liv i dimmeren men får nå til å variere litt på dimmergrader fra smartphone. Problemet skjer når dimmeren blir skrudd av, da får jeg ikke skrudd den på igjen fra kontroll, men må bort til mottaker for å skru den på.

Noen forslag?
kennidos

Re: Proove dimmer Proove - TSR101

Post by kennidos »

Ingen som kan hjelpe et stakkars nordbagge ? :)
Er forresten denne pakken jeg har kjøpt: http://www.netonnet.no/art/hjem-og-frit ... 3466.8353/
etompau

Post by etompau »

Hjelper gerne broderfolket - det enda som jag kan komma på er at du ska testa med forskillige lyspaerer, måske er der for lav effekt på din paere.
Vilket typ af peare bruger du?
Selv så pröver jeg at hålla mig vekk fra Proove, har haft för meget problem med disse mottaker.
kennidos

Post by kennidos »

Hei.
Takk for svar :)
Det er snakk om 2 lamper (4 hallogen pærer) på hver som er på mellom 28og 35 w.

Noen ide?
etompau

Post by etompau »

OK, hvis du testar med fjernkontrollen, virker dimmern då korrekt?
kennidos

Post by kennidos »

Har prøv dimmeren i en annen kontakt og da ser det ut som at den fungerer.

Men det er i stua jeg ønsker dimming, altså med de 2 lampene. Kan det ha noe med at det er dimming fra før av på denne kontakten?
kennidos

Post by kennidos »

Forsøkt litt mer nå.
Og jeg trur nok selve dimmer mottakeren fungerer som det skal, men den fungerer ikke der jeg ønsker at den skal fungere.. Hva kan være grunnen til dette? Fjernkontroll klarer å skru av mottakeren, men den klarer ikke å skru den på der hvor jeg ønsker det.. Tips?
tronde

Post by tronde »

kennidos wrote:Forsøkt litt mer nå.
Og jeg trur nok selve dimmer mottakeren fungerer som det skal, men den fungerer ikke der jeg ønsker at den skal fungere.. Hva kan være grunnen til dette? Fjernkontroll klarer å skru av mottakeren, men den klarer ikke å skru den på der hvor jeg ønsker det.. Tips?
Står den fysisk nær andre fjernstyrte enheter?
kennidos

Post by kennidos »

Nei er vel 2-3 meter fra hverandre.
Prøver jeg en mottaker med bare av og på funksjon så fungerer det å skru den både på og av.
tronde

Post by tronde »

kennidos wrote:Nei er vel 2-3 meter fra hverandre.
Prøver jeg en mottaker med bare av og på funksjon så fungerer det å skru den både på og av.
Ta bort de andre enhetene, og prøv den i det uttaket du har tenkt å bruke den. Jeg har erfaring for at 2-3 meter er nær nok til at noen brytere kan forstyrre hverandre. F.eks. slik at man får slått på begge, men bare av den ene. De du har fått tak i likner på de som Jula selger som "Anslut". De bryterne kan være litt krensne. Jeg har et par steder hvor jeg må bruke en fra Jula, og en fra Nexa for å få det til å spille.
kennidos

Post by kennidos »

Da har je prøvd å fjerne alle andre mottakere uten hell.. Får fortsatt kun til å skru den av. Både fra kontroll og pc.
Er åpen for alle forslag :)
etompau

Post by etompau »

Måske et hardware-fejl. Kvaliten på disse mottagare kan variera kraftigt.
kpeis

Post by kpeis »

Jeg har samme problem, har du fått noen løsning på dette.
Eller er det noen andre som har kommet fram til noen løsning.
Har kjøpt en proove innbygnings dimmer, denne kan jeg styre fult ut med fjernkontroller. Da virker den som den skal.
Da jeg skal styre den fra telefon eller pc så får jeg kun slått av lysene og ikke slått det på igjen eller dimmet.
Post Reply