Hej!
Jag har några nexa PER-1500 som jag misstänker har sina 3 minnesplatser fulla. Så nu undrar jag om det går att rensa minnet på dom med tellsticken.
Enligt manualen ska det bara vara trycka "all-Off" med fjärkontrollen, men den är tyvärr sedan länge borta.
Någon som har något tips?
Rensa minnet på enhet?
Moderator: Telldus
Re: Rensa minnet på enhet?
En total radering av minnet tycks enbart vara möjligt med gruppknappen på valfri fjärrkontroll, (inte just den fjärrkontrollen som tidigare användes).
Kanske något för telldusfolket att implementera i någon framtida uppdatering?
Kanske något för telldusfolket att implementera i någon framtida uppdatering?
Re: Rensa minnet på enhet?
Om man är lite tekniskt bevandrad så är det faktiskt inte så svårt att få till.
Det 26e bit-paret (hög-låg/låg-hög) ska helt enkelt bytas ut, det är alltså den bit som ligger mellan huskoden och enhetskoden.
Byts den ut från en "nolla" till en "etta" kommer signalen räknas som en gruppsignal oavsett vad enhetskoden säger.
(Se rad 116 i ProtocolNexa.cpp v:4d1fdd)
Du kan också prova att skicka signalen manuellt om du inte vill kompilera om hela paketet.
Det 26e bit-paret (hög-låg/låg-hög) ska helt enkelt bytas ut, det är alltså den bit som ligger mellan huskoden och enhetskoden.
Byts den ut från en "nolla" till en "etta" kommer signalen räknas som en gruppsignal oavsett vad enhetskoden säger.
(Se rad 116 i ProtocolNexa.cpp v:4d1fdd)
Du kan också prova att skicka signalen manuellt om du inte vill kompilera om hela paketet.