Det är en sån här den kosta runt tusen spän då jag köpte den för typ 10 år sedan nån som vet om den skulle kunna snappa upp tellsticken på nått sätt?
Den funkar klockers i 10 år men vore roligt om man kunde styra dom med tellsticken. Man kan ändra huskoder och sånt på den.
SR315
http://www.hellstedtsel.se/Belysning/Po ... System.htm
Tack på förhand
Christer
Hej jag har en philips fjärrströmbrytare från fan 90 talet
Moderator: Telldus
-
-
- Site Admin
Re: Hej jag har en philips fjärrströmbrytare från fan 90 tal
Hej,
vill ni ha tag på en så bor jag nära Lund och har några.
Tack för en bra produkt!
/ D
vill ni ha tag på en så bor jag nära Lund och har några.

Tack för en bra produkt!
/ D
Hej där!
Klockrent!
Har ju säkert ett 5-10 tal sådana liggandes som jag inte trodde jag kudne använda men har fungerat väldigt bra tillsammans med philips-fjärren.

Klockrent!
Har ju säkert ett 5-10 tal sådana liggandes som jag inte trodde jag kudne använda men har fungerat väldigt bra tillsammans med philips-fjärren.

Hej.
Bumpar tråden lite.
Jag har sex stycken Philips SP370 liggandes hemma som "naturligtvis" inte heller fungerar med Tellstick Net (finns ju inte med i listan över kompatibla enheter).
Min Tellstick Net reagerar inte när jag sänder med Philips fjärrkontrollen, ingenting blinkar på den.
Använder jag en Nexa fjärrkontroll så lyser det blått varje gång jag sänder. Men med Philipsen förblir det mörkt...
Betyder det att Tellstick inte alls känner av den, eller är det bara att den inte förstår protokollet?
Jag skickar gärna in en med tillhörande fjärrkontroll ifall ni vill undersöka själva.
Det är ju billigare för mig med Porto till Lund än att köpa 6 nya Nexa-brytare
Bumpar tråden lite.
Jag har sex stycken Philips SP370 liggandes hemma som "naturligtvis" inte heller fungerar med Tellstick Net (finns ju inte med i listan över kompatibla enheter).
Min Tellstick Net reagerar inte när jag sänder med Philips fjärrkontrollen, ingenting blinkar på den.
Använder jag en Nexa fjärrkontroll så lyser det blått varje gång jag sänder. Men med Philipsen förblir det mörkt...
Betyder det att Tellstick inte alls känner av den, eller är det bara att den inte förstår protokollet?
Jag skickar gärna in en med tillhörande fjärrkontroll ifall ni vill undersöka själva.
Det är ju billigare för mig med Porto till Lund än att köpa 6 nya Nexa-brytare

Hej, jag har också ett gäng gamla Philips brytare som jag gärna skulle lägga till i systemet...
Så jag undrar också hur statusen är?!
Med vänlig hälsning,
Reidar
Så jag undrar också hur statusen är?!
Med vänlig hälsning,
Reidar
Sannolikt Status Quo. Varför lägga utvecklingstid på några gamla mottagare som inte längre finns att tillgå.
Bättre att lägga krut på stabilitet och nya event-funktioner. IMHO
Bättre att lägga krut på stabilitet och nya event-funktioner. IMHO