Jag slog till på 2st inbyggnadsmottagare Nexa WMR-251 från elbutik.se och tänkte att äntligen finns det en brytare som fixar det jag behöver och som kan styra 230v LED-belysning.
Enligt uppgifterna när man beställer ska den orka med att bryta effekter mellan 3-50w när det gäller 230v LED.
Visst, den fungerar och den fungerar exakt som jag vill - men inte så länge! Problemet är att den efter någon minut blir ganska varm.
Efter ytterligare ett par minuter är den så varm att det inbyggda överhettningsskyddet slår till och bryter kretsen.
Därefter går det (såklart) inte aktivera brytaren förrän brytaren svalnat av till mer normala temperaturnivåer.
Tändtråden som är kopplad till brytaren styr en slinga med utomhusbelysning.
Slingan består av 3st utearmaturer ute vid altanen (2w per LED-lampa) samt en lyktstolpe med 3st lampor (2w per LED-lampa)
Totalt är det alltså 6st LED-lampor á 2w, vilket i min bok borde vara detsamma som 12w totalt.
Tänker jag helt galet när jag tänker att detta borde vara låååångt under den maximala effekt (50w för LED-lampor) för vad mottagarens relä-del ska orka bryta?
Jag kan inte hitta något i dokumentationen som begränsar antalet ljuskällor på kretsen.
Någon annan som testat och fått bättre resultat?

Mvh/Joakim