RF till IR extender med tellstick?

Moderator: Telldus

Post Reply
Amebrindra

RF till IR extender med tellstick?

Post by Amebrindra »

Tellsticken verkar mycket intressant! Kör just nu ett gäng x10 enheter hemma men tänkte utöka systemet med en tellstick. Främst för den stora skillnaden i pris på mottagarna.

Hade även tänkt styra enheter som styrs via IR, stereo och tv bl.a. med en RF -> IR extender (typ pyramiden från classe). Men jag har fär dåliga eletriska kunskaper av hur en sådan fungerar och om det skulle fungera med en tellstick.
Om jag med en RF mottagare till datorn sniffar vad som skickas torde det väl inte vara något problem att sen bara skicka ut detta med tellsticken eller finns det någon begränsning i tellstick som kan förstöra mina planer?

Antar att det finns folk som gjort detta förut? Har dock inte hittat något här på forumet.

Inte heller lyckats hitta vilken som är den senaste versionen av tellstick som finns ute i butik, vill sjävlklart köpa det nyaste :p

// Amebrindra
micke.prag
Site Admin

Post by micke.prag »

Hej

Tyvärr finns det i dagsläget inget stöd att skicka signaler från TellStick till en RF->IR konverterare.

Senaste versionen på TellStick är blå, som bilden på vår förstasida. Hittar du en vit TellStick med batch: 6 så är dom likvärdiga hårdvarumässigt.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply