Användargenererad bruksanvisning.

Moderator: Telldus

Post Reply
Pengan

Användargenererad bruksanvisning.

Post by Pengan »

Det vore väl bra om man hade nån sorts wiki eller klistrad tråd med en riktigt grundlig bruksanvisning.
En länk till tillverkaren ger sälla information om hur den används med tellstick.
En forumtråd försvinner fort i bruset.

Jag föreslår en användargenererqad wiki med ett antal fasta frågor.

Inköpsställe? (Pris och tillgång?)
Officiellt stöd eller inte?
En bild på den aktuella prylen.
En bild på etiketten på prylen.
En genomgång av hur du konfigurerar prylen - Vad ska det stå i konfigureringsfilen?
Observerad räckvidd och andra relevanta data.

Om ni anser att detta finns och jag bara inte har hittat den information jag behöver (samlad på ett överskådligt sätt) så får ni gärna informera mig.
ptrj

Re: Användargenererad bruksanvisning.

Post by ptrj »

+1. så passar jag på att bumpa tråden lite.

Finns det någon tråd att lämna önskemål för telldus live? Har sökt men inte funnit. (mitt sökande uppväger dock inte mer än 10 klick ska ärligt medges.)

Mina önskemål för live är i alla fall:
Ett litet gulligt ' ? ' som förklarar div. inställningar under fliken "scheduler".
En "Select all" under "Select weekdays to repeat:".
En "disable funktion" för på/av utan att behöva ta bort en schemalagd mottagare.

Vad gör BETA eller normal för skillnad under Scheduler?

Finns det någon möjlighet att skapa script till net i Live? Vill kunna styra mottagaren till motorvärmaren med avseende på tempsensorn.

/Peter
Pengan

Re: Användargenererad bruksanvisning.

Post by Pengan »

Anledningen till min förfrågan är att det tog mig en vecka av läsande innan jag insåg att listan på tillverkare som stöds inte innebär att alla produkter från en tillverkaren stöds. Kanske slarvigt av mig. Men listan är inte överskådlig. Jag är inte heller den första som uppmärksammat detta problem. Ni får nöjdare kunder, om kunderna förstår att telldus produkter bara stöjer en bråkdel av alla produkter som finns på marknaden.

Jag ville ha en pryl som kan meddela mig när det brinner, när någon går in i huset, när det blir kallt i huset och höja och sänka värmen. Som jag förstår det nu så funkar det att mäta temperaturen med tellstick duo.

Det finns gott om "devices" som kan hjälpa mig med detta. Nu förstår jag att telldus inte kan hjälpa mig att styra dom, eller så är jag bara dålig på att förstå de tyska, holländska och franska hemsidor som ni hänvisar till.
Post Reply