Perfekt samspill mellom Net, Nexa og Oregon THGN132N

Moderator: Telldus

Post Reply
Sid

Perfekt samspill mellom Net, Nexa og Oregon THGN132N

Post by Sid »

Etter med stor skuffelse å tidligere ha prøvd 2 andre og ulike systemer (ett via interett og ett via GSM) for å kontrollere varmen på hytten, kjøpte jeg sist onsdag Tellstick Net, 3 Oregon THGN132N og 4 Nexa kontakter hos Clas Ohlson.

1) Plasserte en THGN132N i stuen på hytta og en Nexa til varmepumpen samme sted.
2) Plasserte en THGN132N i gangen utenfor soverommene og en Nexa til til en oljeovn.
3) En THGN132N utendørs for å ha kontroll på utetemperatur og luftfuktighet
4) En Nexa til varmtvannsberederen og en Nexa til vannpumpen

Var først litt fomling da 2 av Nexa’ene brukte samme kode, men etter å ha lest manualen til Nexa (er ikke alltid feigt det) var det enkelt å omprogrammere den ene Nexa’en slik at alle 4 nå har hver sin kode og fungerer perfekt hver for seg.

Sitter nå hjemme og skrur på varmen i gangen og ser at at temperaturen stiger når Net gir den beskjed om det og synker når jeg skrur av varmen. Ditto hva gjelder varmepumpen og varmen i stuen.

Genialt!

Har bestilt 2 ekstra Nexa og en repeater for Nexa og skal til helgen lage link til nabohytten (30 - 40 meter unna) slik at varmen og vannpumpen også der kan fjernstyres via internett.
tastrom

Re: Perfekt samspill mellom Net, Nexa og Oregon THGN132N

Post by tastrom »

Vilken typ av NEXA-kontakt använder du?
Sid

Re: Perfekt samspill mellom Net, Nexa og Oregon THGN132N

Post by Sid »

Jeg bruker Nexa EYCR-2300 med nr. 36-4604 hos Clas Ohlson.
Post Reply