Jag kan inte uppdatera till FW4. När jag ska starta filen(TellStickNetFlasher-fw4_beta.exe) kommer det upp en felruta där det står: "Det här programmet kunde inte startas eftersom QtGui4.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet"
Vad är det jag ska installera om? Har tummen mitt i handen när det gäller datorer. Är det jag som har fel på min dator. Har ju inga program till Tellstick Net.
Tacksam för hjälp och förklaring vad man ska göra =)
Problem med uppdatering till FW4
Moderator: Telldus
-
stefan.persson
Re: Problem med uppdatering till FW4
Har du packat upp alla filerna innan du köra .exe-filen? Packa först upp allt på en tillfällig plats. Fungerar det då?
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
-
pleterrobin
Såja, jag som hade gjort fel. Jag hade plockat hem hela paketet och trodde jag packat upp det, men så var inte fallet. Lagom pinsamt, sanningen svider =/
Nu är det uppackat och uppgraderingen gjord utan problem =)
Tack för hjälpen.
// PR
Nu är det uppackat och uppgraderingen gjord utan problem =)
Tack för hjälpen.
// PR
-
Dr Digital
Provade att uppgradera igår kväll. Gjorde enligt guiden i Wiki'n och allt verkade gå bra till överföringaen av FW fastnade på 98%. Jag lät den stå i ca 15 min sedan avbröt jag och kunde återställa till FW 3 med hjälp av guiden i Wiki (tack för den!!) Provade ytterligare en gång och då fastnade en på 15% samma resultat = återställning till FW3
Kunde dock inte hitta Tellsticken i Services och följdaktligen gick tjänsten inte att stoppa, kan det vara problemet?
Kunde dock inte hitta Tellsticken i Services och följdaktligen gick tjänsten inte att stoppa, kan det vara problemet?
-
stefan.persson
Kör du något i nätverket över trådlöst? Avbrott i uppgraderingen brukar bero på något i nätverket. Du kan annars prova att "återställa" till fw4 istället. Den ligger också i http://download.telldus.com/TellStick/S ... /firmware/ nu.
Det spelar ingen roll om servicen är igång eller inte när man uppgraderar TellStick Net. Att du inte ser någon service alls beror på att den bara finns om du har installerat TelldusCenter, och TelldusCenter kan (ännu så länge) inte användas till TellStick Net.
Det spelar ingen roll om servicen är igång eller inte när man uppgraderar TellStick Net. Att du inte ser någon service alls beror på att den bara finns om du har installerat TelldusCenter, och TelldusCenter kan (ännu så länge) inte användas till TellStick Net.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
-
Dr Digital
Okej Stefan, tack för snabbt och bra svar.stefan.persson wrote:Kör du något i nätverket över trådlöst? Avbrott i uppgraderingen brukar bero på något i nätverket. Du kan annars prova att "återställa" till fw4 istället. Den ligger också i http://download.telldus.com/TellStick/S ... /firmware/ nu.
-
Dr Digital
Det gick ju bra att "återställa" till FW4. Efter uppdateringen så hittar Tellstick Net en ny sensor. Den sägs vara av typen "fineoffset" och visar temp typ 138 grader och luftfuktighet 2% ???
Nån som vet vad detta kan vara? Har en utomhusgivare till en La Crosse klocka/väderstation, kan det vara den som skickar tok-data?
Nån som vet vad detta kan vara? Har en utomhusgivare till en La Crosse klocka/väderstation, kan det vara den som skickar tok-data?
Har inte uppgraderat firmware på min TellStick Duo ännu.
Däremot har jag uppgraderat Telldus Center till version 2.1.1 och får då upp en massa temperatur/fuktighet-sensorer som
ser ut att leverera skräpdata. Temeraturer -16, +16, +78 och fuktighet 5 % ,120 %, 240 % osv.
Har en IROX väderstation med 4 externa sensorer och ett antal TFA-termometrar plus ytterligare ett fabrikat temp/fukt-givare.
Vilka tempgivare skall TellStick klara.
Mvh Bertil
Däremot har jag uppgraderat Telldus Center till version 2.1.1 och får då upp en massa temperatur/fuktighet-sensorer som
ser ut att leverera skräpdata. Temeraturer -16, +16, +78 och fuktighet 5 % ,120 %, 240 % osv.
Har en IROX väderstation med 4 externa sensorer och ett antal TFA-termometrar plus ytterligare ett fabrikat temp/fukt-givare.
Vilka tempgivare skall TellStick klara.
Mvh Bertil
-
micke.prag
- Site Admin
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies