Fler funktioner önskas i Telldus Live !

Moderator: Telldus

Post Reply
reidar77

Fler funktioner önskas i Telldus Live !

Post by reidar77 »

Hej,
jag vill ha fler funktioner i Telldus Live.
1. Avaktivera "pausa" schemalagda timers genom en simpel " kryss ruta ". Detta minskar även er servers belastning som inte behöver skicka ut en massa signaler som inte behövs.
2. Gruppera mottagare ex. våning 1 och våning 2 samt tända dessa genom att ha en av/på per grupp.
3. Vill ha en knapp för - alla av/på .
4. Ibland tänds inte vissa lampor hemma.Bygg in en funktion så att signalen sänds 3 gånger vid av/på.med 10s fördröjning emellan. Detta kan vara valbart genom en bockruta typ "force power on/off " . Måste vara valbart annars börjar vissa modeller av dimmers att dimma sig som ni vet.

/Rob.
tronde

Re: Fler funktioner önskas i Telldus Live !

Post by tronde »

Dette synes jeg er gode forslag.
Særlig punkt 4 anser jeg som kritisk. Ikke bare for påslag, men også avslag. Om man skal la det gå så kort tid som 10 sek. kan nok diskuteres. Jeg har lånt meg radio som dekker 433, og det er periodisk mye støy som kan overstyre Tellstick og mottakere. Da kan det være en ide å la det ta litt lenger tid. Dette burde være enkelt å implementere?
Nexauser

Post by Nexauser »

Såg att det fanns ny funktionallitet i Live. Jag har inte haft möjlighet att prova men det verkar nu vara möjligt att repetera en signal enligt punkt 4 ovan. Verkar dock vara en fast tid på 3 sekunder mellan repetetionerna - kankse lite tätt inpå. Önskemålet vore att kunna ställa tiden själv.
reidar77

Post by reidar77 »

Tack för den funktionen :) det var den viktigaste !
gein

Post by gein »

Nexauser wrote:Såg att det fanns ny funktionallitet i Live. Jag har inte haft möjlighet att prova men det verkar nu vara möjligt att repetera en signal enligt punkt 4 ovan. Verkar dock vara en fast tid på 3 sekunder mellan repetetionerna - kankse lite tätt inpå. Önskemålet vore att kunna ställa tiden själv.
Gäller det bara Telldus Center? Jag kör Tellstick Net och kan inte hitta den.
Juzzi

Post by Juzzi »

under Scheduler - Add/Edit Schedule - Advanced settings.
TellStick Net SWE/FIN/ENG
gein

Post by gein »

Juzzi wrote:under Scheduler - Add/Edit Schedule - Advanced settings.
Jaha, dom. De har ju funnits ett tag. Jag letade inte bland schemaläggaren nu. :)
Post Reply