Jag vet inte hur man gör i windows, men om jag startar NexaHomeCmdGuard "rakt av" i terminal i linux så står
prompten och väntar på rätt vilkor. Så kan man inte ha det. När det gäller NexaHomeCmd så körs snutten av andra program när det behövs, sedan är det över. Men NHCG måste ju vänta in rätt vilkor.
Borde gå att köra som demon.. typ? I nuläget stannar NHCG om jag stänger terminalen.
Hur får man till det egentligen?
Hur köra NexaHomeCmdGuard?
Moderator: Telldus
Hur köra NexaHomeCmdGuard?
... världen är full av tappade sugar, några är mina....
HA 3.1.1 i en Raspberry Pi 2 + Tellstick Duo
owfs i annan Raspberry B+ + Tellstick och en Tellstick Net som backup
Re: Hur köra NexaHomeCmdGuard?
På sid 27 finns några exempel på olika parametrar:Snoopy wrote:Jag vet inte hur man gör i windows, men om jag startar NexaHomeCmdGuard "rakt av" i terminal i linux så står
prompten och väntar på rätt vilkor. Så kan man inte ha det. När det gäller NexaHomeCmd så körs snutten av andra program när det behövs, sedan är det över. Men NHCG måste ju vänta in rätt vilkor.
Borde gå att köra som demon.. typ? I nuläget stannar NHCG om jag stänger terminalen.
Hur får man till det egentligen?
http://www.telldus.se/forum/viewtopic.p ... =390#p7090
/Henrik
Re: Hur köra NexaHomeCmdGuard?
Jag uttryckte mig nog lite luddigt.
jag skrev ihop följande i terminalen:
och det fungerar nog. Gjorde ett test. Men om jag skriver detta i terminalen så står promten och väntar och
uppdaterar status varje minut. Men lämnar jag eller stänger terminalen så stannar java.
Man brukar kunna starta program som demon med ett & efter men i detta fallet så stannar java ändå.
Annars verkar detta kunna vara en sorts termostat. Men detta med formula har jag svårt att greppa.Detta är väl inte NexaHome-problem i första hand egentligen utan ett Linuxproblem, men ibland blir det sammanflätat.
jag skrev ihop följande i terminalen:
Code: Select all
java NexaHomeCmdGuard "file:/var/www/temp/temperatur" 12 1t 60 3600 --on 14 /home/nexahome/NexaHome.xml
uppdaterar status varje minut. Men lämnar jag eller stänger terminalen så stannar java.
Man brukar kunna starta program som demon med ett & efter men i detta fallet så stannar java ändå.
Annars verkar detta kunna vara en sorts termostat. Men detta med formula har jag svårt att greppa.Detta är väl inte NexaHome-problem i första hand egentligen utan ett Linuxproblem, men ibland blir det sammanflätat.
... världen är full av tappade sugar, några är mina....