Samma här, Clabbes tempmätare och noll utslag i consolen, använder 2.3.11.
Är meningen att man skall köra reset på givaren för att få in RAW-datat, eller hur är det tänkt?
Informationen om hur man använder DUO:n är ju minst sagt bristfällig, är det verkligen bara att mata in i Parameters id:0xEA4C;address:228;value:temp?
Överhuvudtaget har jag helt kass räckvidd på DUO:n, är detta normalt?
Ser att du har skrivit följande i en annan tråd...
Darne wrote:Har samma problem, 2cm räckvidd med Nexa PET-910 fjärr som funkar klockrent till fjärrbrytarna. DUO:n orkar bara manövrera brytarna (Nexa on/off) på några meter också.
Min DUO är Batch#: 1, SN: 386
Att din Duo är defekt kanske är anledningen till att du inte får in något i konsolen, men när du väl får det så ska du skiva in din sensorns parametrar, dvs ersätta "0xEA4C" samt "228" med det som står i konsolen.
@Telldus, ni kanske kan ge någon ledtråd till varför en del av dom som har en Duo inte får in sensordata, är det någon funktionell skillnad på betan och batch 1 ?
/Henrik
Tack Henrik för dina förslag.
Eftersom jag inte ser något RAW alls i Nexahome consolen (2.3.12) provade jag med Eventghost som loggar RAW-data fint (även om DUOns LEDar inte tänds upp).
Då jag är newbee bevöver jag dock lite hjälp att tyda denna sträng.
Detta skannas i Eventghost från min Clas Ohlssonmätare som enl. Telldus skall stödjas i DUOn:
TellStickDuo.RawEvent: class:sensor;protocol:oregon;model:EA4C;id:0x3D;temp:23.3;Duo_ID:3
Vilka delar motsvarar "0xEA4C" samt "228" enligt ovan i NexaHome?
Jag får även in RAW-data från en annan gammal tempsensor, skulle jag kunna använda denna i NexaHome också?
Eventghost RAW-sträng ser ut så här för denna sensor:
TellStickDuo.RawEvent: class:sensor;protocol:fineoffset;model:temperaturehumidity;temp:-20.4;humidity:0xFF;id:0xFF;Duo_ID:3
/Darne