Skulle det vara möjligt? Vilken windows app skulle jag kunna använda för att skicka SMS?
Ett problem i sammanhanget skulle kunna vara att en brandvarnare skickar ju inte bara en signal, så det kan bli många SMS...

Tack på förhand!
Moderator: Telldus
Menar du att man kontaktar tillverkaren av t ex brandlarmet för att få protokollet ifråga?KungenAvPeking wrote:Sen skulle jag tippa på att ju mer information man kan förse Telldus-gänget med, ju lättare blir det för dom att lägga till stöd för enheter - Ju lättare det är för dom, ju större chans att dom gör det!
Så om Ni kan hitta information om protokoll och liknande, så tror jag chansen ökar!
Hur ska jag tolka detta? att Duon inte stödjer att ta emot signaler ifrån Nexas rörelsevakter och brytare?zyberzero wrote:Som det har varit i betan deckar Duon på vissa givna protokoll, bland annat Nexa self-learning och codeswitch. Du kan inte få den till att lyssna till en godtycklig signal tyvärr, har Sartanos trådlösa brandlarm hemma och det hade varit guld om man kunde lära den vissa signaler. Som sagt, den möjligheten finns inte än; men är vi tillräckligt många som önskar den kanske Telldus inför den? Hoppas kan man göra!
Nexas rörelsevakter skickar On och Off precis som en vanlig fjärrkontroll. Jag har inte haft några problem att få de två olikar rörelsevakter (en för inomhusbruk och en för utomhusbruk) att fungera med Duo (förutom att de verkar spotta ur sig en hel hög med signaler för varje event).Stisse wrote:Hur ska jag tolka detta? att Duon inte stödjer att ta emot signaler ifrån Nexas rörelsevakter och brytare?
http://www.telldus.com/products/compabilityStisse wrote:Så vilka är det supportade sändande och mottagande enheterna i Duo?