Hej!
Jag har ett gäng mottagare av PB-3-typ. Det vill säga självlärande som inte har en "mottagarknapp". Går det på något sätt att få dessa att fungera med TellStick? Jag har testat otaliga gånger men aldrig fått dem att fungera.
Info: http://www.nexa.se/PB3Ny3packsjalvlarande.htm
Tack på förhand!
Få TellStick att fungera med PB-3?
Moderator: Telldus
Få TellStick att fungera med PB-3?
Wrath no more.
-
micke.prag
- Site Admin
Re: Få TellStick att fungera med PB-3?
Dessa mottagare har endast 3 minnen. Kolla att minnesplatserna inte är fulla. Testa att tömma dom helt och börja om. Hur du gör detta står i manualen till mottagarna.
Vad har du för batch på din TellStick?
Vad har du för batch på din TellStick?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Tackar för snabbt svar!
Jag visste faktiskt inte att de sparade koder. Blir nog att tömma och börja om. Så vitt jag vet har jag senaste batchen, det vill säga den med den lilla antennen.
Jag visste faktiskt inte att de sparade koder. Blir nog att tömma och börja om. Så vitt jag vet har jag senaste batchen, det vill säga den med den lilla antennen.
Wrath no more.
Om man har en tidig batch, #6 finns det nån begränsning i vad den fungerar med gentemot nyare? Hittar ingen information om det nånstans...
-
micke.prag
- Site Admin
Batch 6 stödjer selflearning. Däremot verkar just PB-3 väldigt känsliga under upplärningsfasen. Ha dom nära din TellStick och stänga gärna av annat som också sänder trådlöst.
Är dom väl upplärda fungerar dom bra!
Är dom väl upplärda fungerar dom bra!
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies