Hejsan
Använder mig av programmet som finns på telldus.se att ladda hem.
Och använder mig även av en tellstick, jag har lagt till alla mina enheter jag har förtillfället....
Men hur gör jag en snabb on\off så alla tänds eller släck ?
Jag är ny med tellstick, jag undrar även om fler har nå tips på vad man kan använda sig av den förutom tänka o släcka lampor ?
har brist på fantasi... läst en hel del här på forumet hur dom läser in luftfuktighet etc på telefon.
På telefonen använder jag mig av programmet: remotestick som finns i Android market.
Ändra nackdelen med remotestick applikationen är att man inte ser vilka lampor etc som är tänt...
Har provat att köra Switch king, men fick det inte att fungera som jag ville...
Tellstick + Tellduscenter
Moderator: Telldus
Re: Tellstick + Tellduscenter
Har du provat NexaHome, saknar du någon funktion?slashquit wrote:Men hur gör jag en snabb on\off så alla tänds eller släck ?
Jag är ny med tellstick, jag undrar även om fler har nå tips på vad man kan använda sig av den förutom tänka o släcka lampor ?
har brist på fantasi... läst en hel del här på forumet hur dom läser in luftfuktighet etc på telefon.
På telefonen använder jag mig av programmet: remotestick som finns i Android market.
Ändra nackdelen med remotestick applikationen är att man inte ser vilka lampor etc som är tänt...
Har provat att köra Switch king, men fick det inte att fungera som jag ville...
http://hem.bredband.net/hekj/nexahome/
/Henrik
Kan man styra det från telefon via nätet? om man bortser ifrån wlan, ja vill kunna tända o släcka lampor även om jag inte är hemma.
Du kan styra med Android app eller telefonens web browser, till och med en gammal telefon som bara har WAP fungerar.slashquit wrote:Kan man styra det från telefon via nätet? om man bortser ifrån wlan, ja vill kunna tända o släcka lampor även om jag inte är hemma.
/Henrik
Programmet verkar lovande, men kör jag android applikationen Nexa BIG
Så får ja upp alla mina enheter, men inget händer om jag klickar på lampikonerna.
Använder jag däremot Nexa webb applikationen som också finns på android market, så fungerar det kanon, har du några tips ?
Kan jag nå dig på msn eller irc så kan ja prata "live" med dig.
Så får ja upp alla mina enheter, men inget händer om jag klickar på lampikonerna.
Använder jag däremot Nexa webb applikationen som också finns på android market, så fungerar det kanon, har du några tips ?
Enklast är nog att skicka ett mail med ditt telefonnummer till adressen du finner längst ner på min hemsida.slashquit wrote:Programmet verkar lovande, men kör jag android applikationen Nexa BIG
/Henrik