Har kört igång Tellstick på min HTPC och det funkade fint till en början, men sedan kunde jag inte lägga till nya enheter eller ändra på existerande enheter. Efter detta försökte jag avinstallera och då klagade avinstallationsprogrammet på att den inte hittade ftdiun2k.ini
under c:windows\system32\. jag fortsatte och testade efter omstart att installera igen och koppla in tellstick, då funkar det att lägga till enheter men det fungerar inte att tända/släcka. Systray klagar på att "Problem med att sända".
Testade en ny avinstallation och letade reda på ftdiun2k.ini
som låg under C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\ftdibus.inf_97e80733
(Jag kör win vista ultimate) körde avinstallationen därifrån. Installerade igen men fortfarande med samma resultat...
Testat på en annan dator med Vista och där funkar det...
Vad kan detta bero på? Hur får jag igång det?
Problem med att sända.
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Att du inte kunde ändra eller lägga till enheter låter som något rättighetsfel i registret. Men det senare när du får felmeddelandet "Problem med att sända" från Systray så tyder det på drivrutinsproblem. Drivrutinen kan inte hitta TellStick. Har du möjlighet att testa TellStick på en annan dator för att se om din TellStick är sönder eller om det bara är ett mjukvaruproblem?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies