NexaHome
Re: NexaHome
Ja det fungerade ju att anropa dit också. Var inte svårt att modifiera mitt scrip även fast jag glömt bort helt vad allt gör. Hittade två rader som verkade vara kommandot i prompten bara och ändrade dem till att gå mot NexaHomeCmd istället. Den uppdaterar direkt mot nexaHome också vilket är super.
Dock så blir det fruktansvärt mycket segare den vägen. När jag går mot tdtool direkt tar det ungefär 1-1.5 sekunder från att jag klickat på knappen i min mobil tills att allt är uppdaterat och klart. När jag går mot NexaHomeCmd tar samma sak 7-8 sekunder. Jag hade helst sett att det blev 0.5-1 sekund istället. 7-8 är för länge att vänta om man tex vill tända eller släcka flera lampor när man ändå är inne. Notera att det är lika segt om jag gör det direkt i commandprompt.
Några settings jag kan ändra för att snabba på detta?
Dock så blir det fruktansvärt mycket segare den vägen. När jag går mot tdtool direkt tar det ungefär 1-1.5 sekunder från att jag klickat på knappen i min mobil tills att allt är uppdaterat och klart. När jag går mot NexaHomeCmd tar samma sak 7-8 sekunder. Jag hade helst sett att det blev 0.5-1 sekund istället. 7-8 är för länge att vänta om man tex vill tända eller släcka flera lampor när man ändå är inne. Notera att det är lika segt om jag gör det direkt i commandprompt.
Jag har ingen extra fördröjning hos mig (Windows XP), har du samma fördröjning då du tänder en lampa innefrån NexaHome?Agwan wrote:Ja det fungerade ju att anropa dit också. Var inte svårt att modifiera mitt scrip även fast jag glömt bort helt vad allt gör. Hittade två rader som verkade vara kommandot i prompten bara och ändrade dem till att gå mot NexaHomeCmd istället. Den uppdaterar direkt mot nexaHome också vilket är super.
/Henrik
Ja, det är samma fördröjning ifrån NexaHome också. Det kom iom att jag uppgraderade till 2.1.0, jag tänkte först att du hade satt längre tid för retry om man har aktiverat extender, men det har lång tid även på första omgången.
Har du /usr/lib/libtelldus-core.so.2 som Executable?Agwan wrote:Ja, det är samma fördröjning ifrån NexaHome också. Det kom iom att jag uppgraderade till 2.0.1 (EDIT: versionsnummer korrigerat), jag tänkte först att du hade satt längre tid för retry om man har aktiverat extender, men det har lång tid även på första omgången.
Är 'Server URL' och 'Parameters' fälten på device raden tomma?
/Henrik
Under Config-tabbe har jag:
Executable: /usr/lib/libtelldus-core.so.2
Parameter On: -n
Parameter Off: -f
Parameter Dimlevel: -v
Parameter Dim: -d
Sedan har jag ifyllt server host och de grejerna.
Under Devices/Events-tabben står inget på någon "Server URL" eller "Parameters".
Executable: /usr/lib/libtelldus-core.so.2
Parameter On: -n
Parameter Off: -f
Parameter Dimlevel: -v
Parameter Dim: -d
Sedan har jag ifyllt server host och de grejerna.
Under Devices/Events-tabben står inget på någon "Server URL" eller "Parameters".
Jag har nu provat i Ubuntu 10.10 och för mig tar det sammanlagt 6 sekunder att exekvera 10 st kommandon (Repeat = 9 samt Extender ej vald), vad skrivs det ut för text i ditt NexaHome Console fönster?Agwan wrote:Ja, det är samma fördröjning ifrån NexaHome också. Det kom iom att jag uppgraderade till 2.0.1 (EDIT: versionsnummer korrigerat), jag tänkte först att du hade satt längre tid för retry om man har aktiverat extender, men det har lång tid även på första omgången.
Hämta texten genom att skriva in följande url i din webläsare:
/Henrikhttp://<ip>:<port>/nexahome?console=yes&psw=<password>
Last edited by hekj on Fri Dec 03, 2010 12:12 pm, edited 1 time in total.
2010-12-03 12:47:37 :ON 1(2): Turning on device: 1 Sovrum - ok
2010-12-03 12:47:41 :ON 2(2): Turning on device: 1 Sovrum - ok
Då har jag repeat på 1 och du ser tiden mellan de två försöken. Unegfär lika lång tid som det är mellan är det från att jag trycker i NexaHome på lampan tills dess att första raden printas. Raderna ovan är alltså direkt ifrån NexaHome, är det något annat än att hämta från webben?
Då har jag repeat på 1 och du ser tiden mellan de två försöken. Unegfär lika lång tid som det är mellan är det från att jag trycker i NexaHome på lampan tills dess att första raden printas. Raderna ovan är alltså direkt ifrån NexaHome, är det något annat än att hämta från webben?
Min utskrift:Agwan wrote:2010-12-03 12:47:37 :ON 1(2): Turning on device: 1 Sovrum - ok
Förstår inte riktigt din fråga, du kan hämta aktuell status om du istället för console=yes skriver:2010-12-03 12:59:03 Starting web server: http://127.0.1.1:8080/nexahome
2010-12-03 12:59:20 :ON 1(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:21 :ON 2(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:22 :ON 3(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:22 :ON 4(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:23 :ON 5(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:24 :ON 6(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:24 :ON 7(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:25 :ON 8(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:26 :ON 9(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
2010-12-03 12:59:26 :ON 10(10): Turning on device: 1 The First Device - ok
/Henrikstatus=yes
Jag förstår inte riktigt hur jag skall gå vidare. Du har min utskrift där, men den säger ju inte mycket om varför det tar sån tid.
/Anders
/Anders
hekj, lägg till så man kan ha längre logg i statusfönstret... det försvinner snabbt 

Jag kan kolla på din NexaHome.xml fil om du skickar den till mig.Agwan wrote:Jag förstår inte riktigt hur jag skall gå vidare. Du har min utskrift där, men den säger ju inte mycket om varför det tar sån tid.
/Henrik
Den töms vid midnatt, jag kanske skulle kunna skriva ner den på disk...basn wrote:hekj, lägg till så man kan ha längre logg i statusfönstret... det försvinner snabbt
/Henrik
Jag har nu lagt upp en testversion som skriver ner console texten till disk innan den suddas bort, du kan väl testa om det fungerar:hekj wrote:Den töms vid midnatt, jag kanske skulle kunna skriva ner den på disk...basn wrote:hekj, lägg till så man kan ha längre logg i statusfönstret... det försvinner snabbt
http://nexahome.se/NexaHome_2.0.3.jar
/Henrik
Har du någon e-postadress så skickar jag XML-en till dig.
MVH!
/Anders
MVH!
/Anders
Den finner du längst ner på hemsidan:Agwan wrote:Har du någon e-postadress så skickar jag XML-en till dig.
http://nexahome.se/
/Henrik
Henrik | http://easyhomeauto.se