Jag har en TellStick ZNet Lite v2 (Version 1.2.0) som jag tycker fungerar väldigt bra för de behov jag har haft. Nu har dock ett nytt behov uppstått, och jag har inte hittat någon lösning på det ännu. Därför vänder jag mig till forumets samlade kompetens om råd.
Behovet jag har är att kunna logga lufttrycket. Jag misstänker att lufttrycket påverkar min hälsa, och skulle därför vilja studera en graf över förändring för att jämföra det med hur jag mått den senaste tiden.
Jag trodde att jag hade hittat en lämplig sensor i Popp z-wave weather...men det verkar som att den i princip är oanvändbart skräp som ser bra ut på pappret. Riktigt dyr är den också...
Därför undrar jag nu ifall någon här kan tipsa om en lufttryckssensor som Telldus Live! kan spara historik för. Det spelar ingen roll ifall det är z-wave eller 433Mhz, ifall det är en enskild sensor eller om det är en väderstation. Pris upp till 2000 kr (det är vad Popps "väderstation" kostar, och den köpte jag i princip bara för lufttryckssensorn. Den ska dock lämnas tillbaka omgående).
Jag är inte så avancerad användare av hemautomation, så allt för komplicerade lösningar involverande andra system känner jag att jag nog inte kommer fixa...om jag inte får väldigt mycket hjälp härifrån förstås.