Jag har använt fyra GAO-mottagare (GAO > Self Learning on/off) med en fjärrkontroll (http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=41669431) ett tag nu. Idag köpte jag en TellStick, och det funkar, men vilka "Remote code" resp. "Unitcode" motsvarar knapparna på min fjärrkontroll? Jag har testat 0,1 och 0,0 och några till, men har inte lyckats styra en mottagare som har programmerats med fjärrens kod 1.
Tack!
Tomas
Remote code/unitcode motsvarande fjärrkontroll?
Moderator: Telldus
-
- Site Admin
Re: Remote code/unitcode motsvarande fjärrkontroll?
Jag har en fråga om det finnes et enkelt program som kan generera koderna stigande tils enhetene skruvas av eller på
ved å notera koden som ble sendt kan man andvenda fjernkontrollen tilssammans med TellStic.
Man vet jo inte koderna och steppe igjennom 10000 koder orker man inte
ved å notera koden som ble sendt kan man andvenda fjernkontrollen tilssammans med TellStic.
Man vet jo inte koderna och steppe igjennom 10000 koder orker man inte
-
- Site Admin
Lite perspektiv. Protokollet ArcTech har drygt 67 miljoner huskoder (16 enheter ej inräknade). Om det tar en sekund att skicka en kod tar det drygt 2 år att gå genom alla koder. Du måste dessutom aktivt vara med för att kunna stoppa vid rätt kod.
Denna tråden handlar visserligen inte om ArcTech och GAO har inte lika många kombinationer, men trots det väldigt många.
En bättre lösning är att vänta på TellStick Duo som redan har en "scan" funktion. Förhoppningsvis kommer Duo ut innan dom två åren du måste vänta har gått
Denna tråden handlar visserligen inte om ArcTech och GAO har inte lika många kombinationer, men trots det väldigt många.
En bättre lösning är att vänta på TellStick Duo som redan har en "scan" funktion. Förhoppningsvis kommer Duo ut innan dom två åren du måste vänta har gått

Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies
Hur får man Tellstick att funka paralellt med fjärrkontollen?
-
- Site Admin
Utan att ta reda på fjärrkontrollens kod går det inte att använda TellStick parallellt med fjärrkontrollen.
En bättre lösning är att istället använda mottagare med flera minnen. Nexa och Proove selflearning är exempel på mottagare med flera minnen.
En bättre lösning är att istället använda mottagare med flera minnen. Nexa och Proove selflearning är exempel på mottagare med flera minnen.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Software
Telldus Technologies