Associationer

Moderator: Telldus

Post Reply
snej81

Associationer

Post by snej81 »

Jag är grön på Z-wave och försöker nu associera 3 st Z-wave vattensensorer med min POPP Flow stop (vattenavstängning), så att vattensensorerna alltså triggar Flow Stop:en att stänga av vattnet utan att kommunicera med Znet v2 gatewayen. Har dock inte lyckats få till det hittills och undrar om det finns någon som kan guida mig i rätt väg.

Jag har skapat händelsetriggning i Telldus Live som gör exakt samma sak och denna fungerar perfekt, men jag skulle ändå vilja förstå hur associationer fungerar i Z-wave så att jag kan ha nytta av det vid andra tillfällen. Dessutom är det nog ändå en fördel att vattensensorerna triggar Flow stop:en direkt istället för att gatewayen gör det (även om scheman/händelser körs lokalt utan internetuppkoppling).

Så här ser mina inställningar ut nu för de två enheterna. I detta exempel försöker jag endast få ``Vattensensor badrum´´ att stänga av ``Inkommande vatten´´ (det finns fler sensorer i bilderna).

Image

Image

Bilderna verkar inte visas i fullstorlek i forumet, men högerklickar man och väljer ``öppna bild i ny filk´´ så gör dem det..

Tack på förhand!
snej81

Re: Associationer

Post by snej81 »

Telldus är nog fel forum att fråga Z-wave frågor på, iaf än så länge :P Testar nog i Svenska hemautomationsgruppen på FB istället ;)
Post Reply