Nexa WMR-1000 mottagnings problem

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas

Nexa WMR-1000 mottagnings problem

Post by tjabas »

hej!

jag har några Nexa WMR-1000, dessa har fungerat bra, men dom sista dagarna så har mottagningen på dom avsevärt försämrats.
Jag kan inte förstå varför, jag har inte ändrat någonting i huset, jag justerade iaf, min auriel antenn, och vips så fungerade det kanon.... tills idag.
Nu är mottagningen som bortblåst igen, alla mina andra pluggar och mottagare fungerar bra, men inte dessa.

Nu till min fråga, kan man ta isär dessa Nexa WMR-1000, och montera in en extra antenn?

Är det någon som gjort något sådant?
etompau

Re: Nexa WMR-1000 mottagnings problem

Post by etompau »

Har testat lite med en yttre antenn på en LCMR-1000, fick inte någon bättre räckvidd, snarare sämre. Tänk också på att du riskerar få nätspänning på ev extern antenn.
Ibland vara ett meck att få bra och stabil funktion på 433-prylar, min uppfattning är att det ofta är störningar från ansluten utrustning eller nätkablarna runt eller i närheten av mottagaren som ställer till det.
tjabas

Re: Nexa WMR-1000 mottagnings problem

Post by tjabas »

etompau wrote:Har testat lite med en yttre antenn på en LCMR-1000, fick inte någon bättre räckvidd, snarare sämre. Tänk också på att du riskerar få nätspänning på ev extern antenn.
Ibland vara ett meck att få bra och stabil funktion på 433-prylar, min uppfattning är att det ofta är störningar från ansluten utrustning eller nätkablarna runt eller i närheten av mottagaren som ställer till det.
ok, då ska jag inte försöka med att lägga till en antenn, jag får försöka att flytta antennen lite igen.

hur är det att skaffa en auriel antenn till, går det att ha en förgrenare till kabeln som går till antennen, så man kan ansluta 2 auriel antenner istället?
Post Reply