Nya IOS Appen!

Moderator: Telldus

disktant
Posts: 34
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nya IOS Appen!

Post by disktant »

fullkoll wrote:"Just now säger ju mer mer än et klockslag
då vet du att det uppdaterades just nu, och du behöver då inte matcha klockslag med klockan på armen eller i telefonen
samma sak med xx minuter sedan"

Allt det du skriver refererar till att uppdateringarna via sensorerna/servern har fungerat riktigt - hur vet du det?
Får du ett klockslag kan du direkt kolla mot din telefons tidsangivelse om uppdatering nyligen gjorts!

Förstår du inte logiken i problemet? Hur kan du säga att "Just now säger ju mer mer än et klockslag " ?????? Hur länge har "Just now" visats utan att uppdaterats???

Nej, lär av TellEvent by Sebastian, som tyvärr inte längre går att ladda ned- orsaken här: http://sebbe.co/hej-da-tellevent
Bakom "Just now" finns garanterat ett klockslag i databasen
dom kör en koll, är klockslaget för inhämtat värde inom ramen för xx sekunder från nuvarande klockslag
så skriv "just now" annars skivs tidsskillnaden i minuter, ex. "6 minuter sedan"


Så här har jag gjort i min egna "app"

Image
GOKAR
Posts: 39
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nya IOS Appen!

Post by GOKAR »

Hej
Till Android finns flera appar
1. TelLIVE
2. Remote stick
3. Telldus Live
4. Tell My Hose
Den sistnämda Tell My House får man loggning av sensorerna ser föregående dygn och innevarande dygn om man vill.
fullkoll
Posts: 7
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nya IOS Appen!

Post by fullkoll »

Ja, Telldus iOS app är lite väl basic - som om de inte verkar orka anstränga sig........
ma_telldus
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nya IOS Appen!

Post by ma_telldus »

Telldus is listening to your comments :) Thank you for the comments about how much nicer it looks. We're working very hard to make the app much better especially getting rid of bugs. We''ll keep looking at this thread, so let us know if you have any issues, or if the issues are now fixed for you. (It's nice to know if an update has fixed things!)
Developer @ Telldus Technologies AB
Please Note: I will reply mostly in English, but can understand a lot of Swedish!
Magnus_P
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Nya IOS Appen!

Post by Magnus_P »

Börjar gå över allt mer från TellEvent appen till Telldus Live appen då den börjar blir allt bättre, bra jobbat! Men jag saknar och har en önskan är att få en grafisk status funktion ON/OFF, GRÖN/RÖD triggad på händelse från en sändare (inte tänd/släckt lampa!) Som exempel har jag kopplat en nexa WBT-912 till min larmcentral som visar om larmet är aktiverat eller ej. Har även en sändare till om robotgräsklipparen är hemma i laddstationen.
Post Reply