alternativ till remotestick?

Moderator: Telldus

Post Reply
tjabas

alternativ till remotestick?

Post by tjabas »

Hej!

jag har länge använt mig av remotestick, men det känns som om om utveckligen där har stannat av, finns det några andra bra alternativ?

Det jag använder mig mycket av är widgets på hemskärmen, jag har provat några andra men dessa har inte haft några widgets över huvud taget.

Det ska även finnas stöd för lokal server.
Zeta_R

Re: alternativ till remotestick?

Post by Zeta_R »

Selv så kombinerer jeg Remotestick med Tasker og Minimalistic text widget, da kan jeg lage bl.a dette:

Image
tjabas

Post by tjabas »

Zeta_R wrote:Selv så kombinerer jeg Remotestick med Tasker og Minimalistic text widget, da kan jeg lage bl.a dette:

Image

kan du även göra widgets för on/off ? jag skulle vilja ha ett annat utseende på själva on/off widgeten i remotestick.
snej81

Post by snej81 »

Zeta_R wrote:Selv så kombinerer jeg Remotestick med Tasker og Minimalistic text widget, da kan jeg lage bl.a dette:

Image
Vad är det egentligen som du har för funktionalitet med Tasker i det här sammanhanget?
bobbano

Post by bobbano »

Remotestick skickar temp/luftfuktighetet till Tasker som i sin tur uppdaterar Minimalistic widgets:arna
Zeta_R

Post by Zeta_R »

snej81 wrote: Vad är det egentligen som du har för funktionalitet med Tasker i det här sammanhanget?
Regnmåleren f.eks gir egentlig kun en akkumulert verdi og evnt. mm i timen. Begge deler er for meg lite interessant.
Ved å bruke ulike "checkpoint" for den akkumulerte verdien i Tasker, så kan en lage en widget helt etter eget ønske..
Post Reply