Har precis skaffat en röreslevakt (Nexa LMDT-810) som jag vill ska styra en lampa men bara vissa tider på dygnet.
Min tankte är att koppla röreslevakten till min tellstick net och och via trigger-händelse bara tända/släcka lampan visa tider. I teorin inga problem.
Vad som dock händer när jag sätter in batterier i röreslevakten är att tellsticken verkar få så många signaler att bearbeta att den inte gör något annat än att taktfullt blinka blått (oavsett om jag kopplat rörelsevakten till tellsticken eller inte).
All annan styrning börjar fungera oerhört dåligt, bara ett fåtal signaler kommer fram. Min teori är att tellsticken bearbetar så många signaler från rörelsevakten att den inte hinner med något annat. När jag tar ut batterierna ur rörelsevakten återgår styrningen att fungera normalt i mitt ordinare tellstick system.
Är det någon som har samma problem som jag? Är det någon som fått nexas rörelesvakt att fungera normalt med tellstick utan störningar så att jag kan hävda att det är något fel på min rörelsevakt?
Rörelsevakt med Tellstick net
Moderator: Telldus
Re: Rörelsevakt med Tellstick net
Hur har du ställt timern i rörelsevakten? Den ska gå att ställa från 5 sek till 10 minuter.
Om du ställer den på 10 minuter borde den inte skicka någon ny på/av-signal förrän efter 10 minuter, tänker jag.
Om den i stället är konstruerad så att den skickar på-signal varje gång något rör sig så är det förstås en vansinnig konstruktion.
Om du ställer den på 10 minuter borde den inte skicka någon ny på/av-signal förrän efter 10 minuter, tänker jag.
Om den i stället är konstruerad så att den skickar på-signal varje gång något rör sig så är det förstås en vansinnig konstruktion.
-
Jag har testat med olika inställningar på timern utan resultat. Jag är osäker på vad den skickar för typ av signaler. Om jag parar ihop rörelsevakten direkt till en mottagare fungerar det som den ska förutom att rörelsevakten som sagt slår ut min tellstick net.
Kanske kan det vara så att den skickar "ON"-signaler som en tok när det rör sig och annars skickar "OFF"-signaler som en tok när det inte rör sig? Låter idiotiskt men något är det som tellsticken plockar upp efter som den blinkar blått hela tiden så länge rörelsevakten har batterier i sig. Någon som vet något?
Kanske kan det vara så att den skickar "ON"-signaler som en tok när det rör sig och annars skickar "OFF"-signaler som en tok när det inte rör sig? Låter idiotiskt men något är det som tellsticken plockar upp efter som den blinkar blått hela tiden så länge rörelsevakten har batterier i sig. Någon som vet något?
Låter som ett hårdvarufel på din detektor. I viloläge ska den absolut inte skicka några signaler. När en detektor skickar en till-signal gör den det under ca 3 sekunder, därefter ska den vara tyst.
Om den sedan detekterar rörelse, så återställs timerfunktionen varje gång en rörelse detekteras. Först när rörelsedetekteringen har upphört börjar timern räkna ner den inställda tiden, därefter skickas en från-signal.
Om den sedan detekterar rörelse, så återställs timerfunktionen varje gång en rörelse detekteras. Först när rörelsedetekteringen har upphört börjar timern räkna ner den inställda tiden, därefter skickas en från-signal.
-
Hoppas på hårdvarufel. Blir till att reklamera denna.
Tack för input.
Tack för input.