Ikke benytte andre sendere sammen LMDT-810 bevegelsesvakt?

Moderator: Telldus

Post Reply
Helge S

Ikke benytte andre sendere sammen LMDT-810 bevegelsesvakt?

Post by Helge S »

Her ble jeg litt i tvil, men har ikke rukket å teste det ut enda. Jeg har kjøpt en LMDT-810 for å styre en 20 W LED lyskaster på gårdsplassen. Denne lyskasteren har jeg fram til nå styrt fra en Tellstick Net med en EYCR-2300 foran lyskasteren.

I bruksanvisningen for LMDT-810 står det: "ADVARSEL En mottaker som arbeider sammen med en LMDT-810 fungerer ikke sammen med en annen sender (for eksempel LYCT-705)"

Hva betyr dette...? Kan jeg ikke lenger styre lyskasteren med Tellstick Net? Eller er det bare at flere sendere til en viss grad kan ødelegge for hverandre slik at man til "vanlig" ikke skal styre fra både Tellstick Net og bevegelsesensoren? Dette er et feriehus og jeg tenkte at når vi er der lar vi Tellstick Net styre basert på dagslys, mens når vi ikke er der kan lyskasteren normalt være av og bli slått på når noen nærmer seg huset.
etompau

Re: Ikke benytte andre sendere sammen LMDT-810 bevegelsesvak

Post by etompau »

Inga problem! Du kan godt göre som du har tänkt.
Texten i Nexas manual beskriver et scenario där en mottaker styrs både fra LMDT-810 og en fjernbetjening. Problemet som då kan opstå er at du tänder med fjernbetjeningen, men hvis då mottakern detekterer en bevegelse kommer den efter en viss tid (timerfunktionen) slukke för mottakern.
Helge S

Re: Ikke benytte andre sendere sammen LMDT-810 bevegelsesvak

Post by Helge S »

takk! :D
Post Reply