Spöksändare

Moderator: Telldus

Post Reply
Sandman

Spöksändare

Post by Sandman »

Jag har plötsligt fått en sensor extra i min lista i "visa sensorer". En termometer som heter "no name", sänder på ID 68 och är av typ "fineoffset", precis som de flesta av mina andra termometrar och hygrometrar jag har runt om i huset. Den visar 110,9 grader celsius vilket gör en lite orolig, men det är inte nån av de andra som löpt amok, alla andra finns kvar och visar rimliga värden. Var kommer det här ifrån? Och hur tar jag bort den från min lista? Jag vill inte bara klicka ur den ur listan som visas, jag vill ha bort den helt. Hur gör jag?
snej81

Re: Spöksändare

Post by snej81 »

Kanske kommer från någon granne?

Verkar inte som att det går att ta bort sensor som inte används, inte vad jag förstått iaf. Räcker ju att ta ur batteriet och sätta tillbaka det på en del sensorer för att dem ska få nya ID, och då ligger den gamla kvar så man får klicka ur den ur visningslistan, har flera stycken sådana pga batteriurtagning..
arneolav

Post by arneolav »

Det kan va grannen som har anskaffat nya saker.
Jag har stadig många sensorer som inte er mina.
Stenge av dom i Live->sensorer->edit
snej81

Post by snej81 »

Tycker det är märkligt att man inte kan ta bort inaktiva sensorer ärligt talat. Jag har precis fått tillgång till BETA-testet av loggning av historiska värden från sensorer, och där finns ju lite fler valmöjligheter än den ``vanliga´´ versionen, men går fortfarande inte att ta bort ej önskade sensorer, endast ignorera dom.
Sandman

Post by Sandman »

Jag fick veta av supporten att namnlösa sensorer som inte uppdateras och som man väljer att inte visa i listan raderas automatiskt av systemet efter nån vecka.
arneolav

Post by arneolav »

Ikke alltid så enkelt;
Spøksendere som oppdaters innom en uke blir ikke radert.
Jeg stadig 6 stk;
Gir de dummy-navn slik: x1, x2 ....
Da vet jeg at det er de samme som förut og det er lett å finne eventuelle egne nye.
snej81

Post by snej81 »

Sandman wrote:Jag fick veta av supporten att namnlösa sensorer som inte uppdateras och som man väljer att inte visa i listan raderas automatiskt av systemet efter nån vecka.
Aha, bra!
Post Reply