Denver HSA-120 Larmsystem

Moderator: Telldus

Post Reply
bmcvan

Denver HSA-120 Larmsystem

Post by bmcvan »

Efter påhälsning av tjyvar å banditer så byggde jag mig ett tillfälligt alarm med Tellstick Net som bas. Problemet som jag har är ju att jag vill stänga av sirenen INNAN jag öppnar någon dörr.

Därför har jag i dagsläget bara en magnetkontakt som aktiverar en 125db siren på verandan men vill larma de andra dörrarna med. Visserligen har jag beställt en brytare från Kina för en struntsumma som när den väl kommer så eventuellt ska jag kunna styra den via appen i telefonen (Andriod) så jag skall kunna bryta kretsen till sirenen.

Men...... hittade ett larmpaket på Teknikmagasinet som heter Denver HSA-120 som verkar över 433 mhz.

Frågan är om man kan styra den via Tellstick Net:en eller tvärsom. När man går in på Telldus adminsidan så finns inte Denver med som produkt att söka efter.

Någon som har erfarenhet till en som egentligen vet ganska lite om sånt här?
etompau

Re: Denver HSA-120 Larmsystem

Post by etompau »

Genom att använda händelsestyrningen kan du sätta upp ett villkor som gör att du kan aktivera/deaktivera signalerna från ex en magnetkontakt.
Tror inte att larmet som du tittat på, direkt går att integrerar med Tellstick:en via 433-signaler. Ofta används ett mer förfinat protokoll mellan detektorer och centralenhet i larmsystemen jämfört med vanliga brytare.
Ser att Teknikmagasinet skriver att det är "kompatibelt med 433 MHz", vad detta innebär är oklart. Manualen är för övrigt riktigt sunkig när det gäller översättningen till svenska.
Post Reply