Såg nu att Clas Ohlson har en drive på startpaketet för Tellstick Net (990:- för "lilla startpaketet), så blev jag lite sugen att ta tag i det där igen. Jag är inte på jakt efter något superavancerat, men skulle gärna vilja ha en produkt som fungerar och som har ett någorlunda ok användargränssnitt. Det jag vill kunna göra är att styra lamport via mobilen och se om någon dörr står öppen. (Är medveten om att Nexa bara är envägs jämfört med t.ex. Z-Wave som är det jag egentligen skulle vilja ha...

Så frågan är: Är det vettigt att köpa Tellstick Net idag och få igång en grundläggande funktionalitet, eller ska man vänta på Tellstick Lite (med Z-wave fast klarar inte att ta emot från sändarna, då får jag vänta på Pro) eller vänta på Nexa Bridge (också Z-Wave och vad som verkar, utifrån en screenshot på produktsidan, ett hyggligt gränssnitt)?
Och en följdfråga som jag inte lyckats klura ut: Kräver NET fortfarande uppkoppling mot internet för att fungera? Hittar flera forumtrådar som är flera år gamla där det står att de tittar på att bygga bort det, men jag hittar ingen ny information om det alls?
Tacksam för att tappa in på den kollektiva visdomen i denna grupp - vad säger ni?