Jag har en fundering på om det finns något program för Android där man kan göra Egna widgets kopplade till tex, remotestick programmet, jag kör idag med en Android platta på väggen där jag använder mig av remotesticks widgets, dessa ligger på hemskärmen,
Men jag skulle vilja Ändra vissa saker på dessa widgets, skulle det gå med ytterligare ett annat program?
Widgets i remotestick?
Moderator: Telldus
Re: Widgets i remotestick?
Selv så bruker jeg "minimalistic text widget" for å gjøre mine widget litt mer avanserte enn kun Remotestick. I tillegg trenger en "tasker" for å kunne lage egne verdier..

Jeg bruker dette kun til å vise sensordata, men det er sikkert mulig å lage løsninger med "devices" også i denne app'n (evnt. lage widget i "Tasker")

Jeg bruker dette kun til å vise sensordata, men det er sikkert mulig å lage løsninger med "devices" også i denne app'n (evnt. lage widget i "Tasker")
Hör med Patrik i Remotestickdelen av forumet. Han har skrivit där att han håller på att skriva om hela appentjabas wrote:Jag har en fundering på om det finns något program för Android där man kan göra Egna widgets kopplade till tex, remotestick programmet, jag kör idag med en Android platta på väggen där jag använder mig av remotesticks widgets, dessa ligger på hemskärmen,
Men jag skulle vilja Ändra vissa saker på dessa widgets, skulle det gå med ytterligare ett annat program?

Tack . Det verkar intressant.Zeta_R wrote:Selv så bruker jeg "minimalistic text widget" for å gjøre mine widget litt mer avanserte enn kun Remotestick. I tillegg trenger en "tasker" for å kunne lage egne verdier..
Ok. Det låter ju riktigt spännandeKingcool wrote:Hör med Patrik i Remotestickdelen av forumet. Han har skrivit där att han håller på att skriva om hela appentjabas wrote:Jag har en fundering på om det finns något program för Android där man kan göra Egna widgets kopplade till tex, remotestick programmet, jag kör idag med en Android platta på väggen där jag använder mig av remotesticks widgets, dessa ligger på hemskärmen,