Magnetsensor Nexa lmst-606

Moderator: Telldus

Post Reply
datamakarna

Magnetsensor Nexa lmst-606

Post by datamakarna »

Köpte idag två magnetsensorer som jag tänkte använda till en ytterdörr och en källardörr. Funkar perfekt med en sensor inlagd. Problemet är att när jag lägger in den andra i systemet (telldus live) så får bägge samma kod och därmed så om en triggas så ser det ut som att bägge tänds vilket gör att jag inte ser vilken dörr som är öppen. Går det bara ha en magnetkontakt i systemet?
datamakarna

Re: Magnetsensor Nexa lmst-606

Post by datamakarna »

datamakarna wrote:Köpte idag två magnetsensorer som jag tänkte använda till en ytterdörr och en källardörr. Funkar perfekt med en sensor inlagd. Problemet är att när jag lägger in den andra i systemet (telldus live) så får bägge samma kod och därmed så om en triggas så ser det ut som att bägge tänds vilket gör att jag inte ser vilken dörr som är öppen. Går det bara ha en magnetkontakt i systemet?
Använder man guiden som dyker upp när man använder plusset på sidan så verkar det inte fungera. Bägge får samma koder. Har man däremot lagt in bägge sensorerna via guiden och därefter trycker på redigera enhet och sen byter man enhetstyp till en annat typ av enhet och sedan tillbaka till magnetsensor och där scannar enhetskod så gick det få till olika koder till båda enheterna så nu fungerar det. Blev lite rörigt men är smått dålig på att förklara :) Pust.
Post Reply