Tjena,
Jag var tvungen att skaffa en ny router till sommarstugan eftersom min förra Dovado GO kopplade ner sig hela tiden och tappade täckningen mot 4gnätet.
När jag kopplade upp mig mot min nya PRO här hemma igår så ser jag att det finns en meny som heter "automation" i webinterfacet, jag kopplade in min gamla tellstick i den lediga usbporten och testade och det funkade.
Nu till min fråga: Dovado PRO är ju en relativt ny router i deras serie så varför kan man använda en så pass gammal tellstick? Hälften av funktionerna försvinner ju då för så som jag har fattat det så är det bara DUO/NET som kan ta emot signaler väl?
Dovado PRO
Moderator: Telldus
Re: Dovado PRO
Automationsfunktionen är väl en gammal grej som har hängt med sedan tidigare routrar från Dovado. Man (Dovado/Telldus) har nog inte lagt tid på utveckling av just dessa funktioner för att kunna köra med en Duo.
Re: Dovado PRO
Men i min Dovado GO fanns ju inte den funktionen, dock så är det ju bara en usbport på den.etompau wrote:Automationsfunktionen är väl en gammal grej som har hängt med sedan tidigare routrar från Dovado. Man (Dovado/Telldus) har nog inte lagt tid på utveckling av just dessa funktioner för att kunna köra med en Duo.
Inte för att det spelar någon roll, jag kommer ju köra Tellstick NET i en lanport, jag var mest bara nyfiken.